رئیس شورای شهر تهران گفت: هم کسانی که در این شرایط سخت کشور به تضعیف و تمسخر نهادهای امنیتی و نظامی ایران می‌پردازند و هم گروه‌هایی که مشغول تخریب و توهین به دولت و دستگاه دیپلماسی در این فرصت هستند، در سناریوی دشمنان ایران حرکت می‌کنند.

محسن هاشمی

به گزارش همشهری آنلاین، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در ابتدای جلسه شورای شهر، با تسلیت شهادت دکتر محسن فخری‌زاده به رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا، خانواده بزرگ صنایع دفاعی کشور و بازماندگان این شهید، گفت: این ترور هشتمین عملیات موساد در یک دهه گذشته در خاک ایران است که طی آن چهار دانشمند و مدیر صنایع هسته‌ای، پدر صنایع موشکی و مغز متفکر صنایع دفاعی ایران را به شهادت رسانده و بخش بزرگی از اسناد و مدارک صنایع دفاعی و هسته‌ای کشور را به سرقت برده و در یک مورد نیز در ترور ناکام مانده است.

وی افزود: این حجم از تروریسم دولتی در طول یک دهه علیه یک کشور از سوی رژیم صهیونیستی در تاریخ بین‌الملل کم‌سابقه است و مجامع بین‌المللی و دولت‌های مدعی قانونگرایی، چاره‌ای جز محکوم کردن آن نخواهند داشت در غیر این صورت جزو حامیان رسمی تروریسم دولتی محسوب خواهند شد.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: فقدان شهید فخری‌زاده، اگرچه برای تمام ایرانیان وطن‌دوست بویژه خانواده ایشان، دردآور است اما فرصتی برای ایجاد انسجام و همبستگی ملی در جهت تحقق اهداف و آرمان‌های ایران اسلامی است و نباید این فرصت را که با هزینه‌ای سنگین بدست آمده است، بخاطر مسائل جناحی و سیاسی قربانی کرد.

محسن هاشمی افزود: هم کسانی که در این شرایط سخت کشور به تضعیف و تمسخر نهادهای امنیتی و نظامی ایران می‌پردازند و هم گروه‌هایی که مشغول تخریب و توهین به دولت و دستگاه دیپلماسی در این فرصت هستند، در سناریوی دشمنان ایران بویژه آمران، عاملان و حامیان این ترور حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: انتظار افکار عمومی از دولت، مجلس، قوه قضاییه و نیروهای مسلح در این شرایط، وحدت و انسجام و همگرایی در پیگیری حقوقی و تعقیب کیفری عاملان ترور، شناسایی و مسدود کردن مجاری نفوذ و عملیات موساد در کشور و برنامه‌ریزی برای مجازات و پاسخ متقابل و منطبق بر منافع ملی به تروریست‌ها در ایران است.

کد خبر 568709
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha