معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا گفت: آنهایی که شرایط اقتصادی امروز را پدید آوردند، تنها آورده خود را برجام می‌دانند و می‌خواهند مجددا به عرصه سیاسی بازگردند.

سردار سنایی راد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سردار رسول سنایی‌راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، با اشاره به مسائل مطرح شده بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در خصوص مذاکره با آمریکا گفت: در ارتباط با فضای پدید آمده بعد از انتخابات آمریکا در داخل ایران، برخی سعی دارند از این وضعیت بهره‌های خاص خودشان را داشته باشند و از این شرایط به عنوان یک فرصت برای شروع مذاکره مجدد با آمریکا با این تلقی که مشکلات کشور از طریق مذاکره حل می‌شود، استفاده کنند.

وی ادامه داد: ما تجربه برجام را داریم و این تفکر در آن زمان نیز با همین توجیه مذاکره را در پیش گرفت و مدعی بود از روزی که این توافق اجرایی شود همه تحریم‌ها برداشته خواهد شد، اما تجربه نشان داد چنین اتفاقی نمی‌افتد.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: به نظر می‌رسد آنها با تصور اینکه حافظه تاریخی مردم این ماجرا را از یاد برده است، عهدشکنی آمریکا در برجام را در نظر نمی‌گیرند.

سنایی راد خاطر نشان کرد: متأسفانه به نظر می‌رسد اهداف جناحی و سیاسی به مراتب پررنگ‌تر از ادعاهایی است که برای حل مشکلات مردم مطرح می‌شود و دلیل آن هم این است که تنها آورده خودشان را برجام می‌دانند پس به دنبال آن هستند که همچنان این آورده را به تصور خودشان حفظ کنند، حال آنکه واقعیت در حافظه تاریخی مردم چیز دیگری است و از آن طرف نیز به نظر می‌رسد که ناکامی‌ها و عدم توفیق در پاسخ به مطالبات به حق مردم و پدید آمدن شرایط اقتصادی حرفی برای گفتن در این زمینه باقی نگذاشته و آنها مجدداً به عرصه سیاسی می‌خواهند بازگردند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که همواره تاکید دارند راه حل مشکلات مردم در داخل کشور است، گفت: واقعیت این است که کلید حل مشکلات کشور را باید در داخل پیدا کنیم و اگر همتی برای حل مشکلات وجود داشته باشد و همچنین اگر جدیتی داشته باشد مانند زمان سیل و زلزله و مرحله اول شیوع کرونا که مجموعه نیروها پای کار آمدند و تمرکز بر پاسخگویی به مطالبات مردم بود شاهد آن بودیم که رکوردهایی در خدمتگزاری و جلب رضایت مردم بر جا گذاشته شد، امروز مجدداً جستجوی کلید حل مشکلات در بیرون مرزها و آن هم اتفاقات بعد از انتخابات آمریکا یادآور آن تمثیل تاریخی است که در تاریکی چیزی را گم کرده بود و در جای دیگر دنبال آن می‌گشت.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: ما باید به تقویت قدرت درونی برگردیم و اگر این تصور را داریم که اتفاقات بعد از انتخابات آمریکا می‌تواند فرصتی برای ما باشد، خیر اینگونه نیست اما می‌شود آن را تبدیل به یک فرصت کرد همانگونه که در مراحل پیشین دشمنان ما در شرایطی مجبور شدند گردن به مذاکره بگذارند زیرا برگ‌هایی از قدرت را در دست ایران دیدند و لذا آن‌چنان که آقای اوباما مطرح کرد اگر می‌توانستند پیچ و مهره‌های تأسیسات هسته‌ای ایران را هم باز می‌کردند، اما قدرت ایران آنها را به جایی رساند که چاره‌ای جز مذاکره نداشتند.

سنایی‌راد تاکید کرد: امروز نیز می‌بایست برگ‌هایی از قدرت را برای خود فراهم کنیم در آن صورت می‌توانیم از شرایط خارجی هم فرصتی برای پیشبرد اهداف ملی بسازیم.

وی با اشاره به تلاش برای ایجاد دو دستگی در جامعه ایران گفت: امروز مجدد دوگانگی‌ها و قطب بندی‌های کاذب موافق و مخالف مذاکره که در داخل تولید می‌شود بیشتر بوی اهداف جناحی و انتخاباتی می‌دهد تا اینکه واقعاً اراده‌ای برای حل مشکلات وجود داشته باشد.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: در این شرایط همه جناح‌ها و احزاب سیاسی می‌بایست از افتادن به دام دوقطبی سازی جامعه خودداری کنند.

سردار سنایی راد خاطر نشان کرد: واقعیت قدرت در آمریکا و سیاست خارجی اتخاد شده آنها این است که دو حزب بزرگ آمریکا که قدرت میان آنها دست به دست می‌شود در اهداف راهبردی و سیاست‌های کلان منطقه‌ای تفاوت چندانی با هم ندارند و تنها تفاوت آنها در نوع برخورد و روش رسیدن به این اهداف است.

وی افزود: تفاوت دو حزب حاکم آمریکا مانند تفاوت پپسی کولا و کوکاکولا است که هر دو برای سلامت انسان مضر هستند این دو محصول برای آمریکاست و تنها منافع آنها را تأمین می‌کند، از سوی دیگر با توجه به سوابق گذشته و همچنین هزینه‌هایی که ایران برای عبور از اقتصاد وابسته نفتی در این مدت پرداخته است و اینکه دیدیم وابستگی اقتصاد به خارج از کشور چقدر پر هزینه است پس نباید دوباره به نقطه اول بازگردیم و هزینه‌های مجددی را بر کشور و مردم تحمیل کنیم.

کد خبر 568634

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha