شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
۰ نفر

راه ارتباطی ۱۰۰ روستای استان کردستان که پنجشنبه شب (ششم آذر) در پی بارش سنگین برف و کولاک شدید مسدود شده بود، با تلاش راهداران بازگشایی شد ولی راه ۶۰ روستا همچنان مسدود است.

برف‌روبي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به اینکه راه ارتباطی ۱۶۰ روستا به‌دلیل بارش برف در چند شهرستان شمال این استان مسدود شده بود، گفت: با تلاش راهداران تا اواخر دیشب هفتم آذر ارتباط ۱۵۰ آبادی وصل شد.

محمدراشد مدرس‌گرجی اظهار کرد: دیشب مجددا به دلیل وزش باد و بروز کولاک، راه ارتباطی ۵۰ روستا قطع شد که با احتساب راه ۱۰ روستای باقی مانده از روز گذشته، اکنون ۶۰ روستا ارتباطی با مرکز ندارند البته راهداران مشغول بازگشایی راه ارتباطی روستاهای باقی مانده در شهرستان سقز هستند که انتظار می‌رود در صورت فروکش شدن کولاک تا اواخر وقت امروز هشتم آذر این کار صورت گیرد.

وی افزود: از شامگاه پنجشنبه تاکنون به علت بارش سنگین برف در محور سقز - دیواندره و سقز به بانه عمده تمرکز راهداران در این نقاط متمرکز بود به‌طوریکه در ۴۸ ساعت گذشته ۱۰ هزار و ۸۵۴ کیلومتر باند در محورهای شهری و روستایی این استان برف‌روبی شده است.

مدرس‌گرجی با بیان اینکه این میزان برف روبی شامل هشت هزار و ۸۲۴ کیلومتر در راه‌های بین شهری و اصلی و ۲ هزار و ۳۰ کیلومتر در راه‌های روستایی است، یادآور شد: رهاسازی ۶۴۱ دستگاه خودرو از دامان برف  و اسکان ۴۰ نفر در راهدارخانه‌ها از دیگر خدمات ارایه شده راهداران در این مدت است.

وی تاکید کرد: طبق اعلام هواشناسی کردستان بارش برف و باران در نقاط مختلف استان تا صبح دوشنبه ۱۰ آذر ادامه دارد اما هم اکنون بارش در تمام محورهای استان قطع شده و تنها پدیده موجود در آنها کاهش دید بر اثر مه و کولاک شدید است.

طرح زمستانی راهداری همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز شد.

در طرح زمستانی سال گذشته  ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت آماده باش و ۲۴ ساعت در خدمت مسافران هستند.

کد خبر 568484

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha