رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشنویه گفت: راه دسترسی به ۲۵ روستای این شهرستان که از روز پنجشنبه به‌دلیل بارش سنگین برف مسدود شده بود، با تلاش راهداران بازگشایی شد.

جاده برفی تکاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هاوری مدرس اظهار داشت: بارش سنگین برف سبب مسدود شدن ۳۰ روستا در این شهرستان شده‌ بود که با تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی راهداران، مسیر دسترسی به ۲۵ روستا باز و تنها مسیر ۵ روستا هنوز بازگشایی نشده ‌است.

وی افزود: هم‌اکنون عملیات اجرایی برای بازگشایی مسیر روستاهای  مامدان ،  باب‌خالدآباد ، کانی‌رش ،  سیاوان  و  علیان در حال انجام است که تا آخر وقت امروز بازگشایی می‌شود.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشنویه در آذربایجان غربی گفت: تردد در محورهای اصلی این شهرستان از جمله اشنویه - پیرانشهر، اشنویه - ارومیه و اشنویه - نقده بدون هیچ مشکلی در جریان است و تمامی محورهای اصلی برف‌روبی و نمک‌پاشی شده‌است و راهداران نیز در جاده‌ها حضور دارند.

مدرس ادامه داد: در قالب طرح زمستانی برای پاکسازی محورهای مواصلاتی در راهدارخانه‌های این شهرستان ۱۷ دستگاه سبک و سنگین برف‌روب مستقر شده است و ۱۸ مامور راهداری نیز در ۲ راهدارخانه این شهرستان  به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی به مردم در قالب طرح زمستانی راهداری هستند.

وی گفت: برای رفع یخبندان محورهای مواصلاتی و ارتباطی شهری و روستایی و شن‌پاشی این محورها نیز، هزار و ۵۰۰ تن شن و ماسه و ۵۰۰ تن نمک در انبارهای اداره راهداری و حمل و نقل این شهرستان انباشته شده است.

شهرستان مرزی اشنویه در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده و دارای ۸۲ کیلومتر راه اصلی و ۱۸۰ کیلومتر راه فرعی و ۲ راهدارخانه مرکزی و آغبلاغ است.

کد خبر 568471

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha