جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف محموله اسباب‌بازی الکترونیکی خارجی قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در شهرستان نایین خبر داد.

قاچاق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ محمدرضا هاشمی فر گفت: ماموران پاسگاه انتظامی "چوپانان" حین کنترل یکی از راه‌های فرعی این شهرستان به یک کامیون کشنده تانکردار که از جنوب کشور به مقصد یکی از استان های شمالی در حرکت بود، مشکوک شدند و آن را متوقف کردند. در بازرسی از تانکر این خودرو ۷۰ کارتن اسباب بازی الکترونیکی «پی اس فور و پی اس فایو» و دسته بازی و ایکس باکس و پیانوی خارجی بدون مدارک گمرکی و قانونی کشف شد.

وی با اشاره به دستگیری راننده خودرو در این رابطه و توقیف کامیون و محموله اظهار داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۱۵ میلیارد ریال اعلام شده است.

کشف لوازم گرمایشی احتکاری در اصفهان

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: در عملیاتی دیگر  ۲۰۸ دستگاه لوازم گرمایشی احتکار شده به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در عملیات ماموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی کشف شد. ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه برنامه های مقابله ای خود با محتکران کالاهای اساسی مردم با اشرافیت و هوشمندی خود از احتکار تعداد زیادی لوازم گرمایشی در یک منزل مسکونی  مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ هاشمی فر ادامه داد: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت و ماموران اداره تعزیرات حکومتی از منزل مذکور بازدید کردند که در نتیجه این عملیات ۴۰ دستگاه پکیج، ۱۲۰ دستگاه رادیاتور و ۴۸ دستگاه پنل رادیاتور کشف شد.

وی گفت: مالک اصلی، مشخصات انبار و آمار کالاهای خود را در سامانه انبارهای اداره صنعت و معدن و تجارت ثبت نکرده و هیچ گونه خروجی به بازار نداشته است. براساس بررسی‌های کارشناسی احتکار این اقلام محرز و برای وی پرونده قضایی تشکیل شد. ارزش کالاها در ارزیابی کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال اعلام و مالک اصلی همراه پرونده برای اقدام قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

کد خبر 568468

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha