انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها طی بیانه‌ای تصریح کرد: در حادثه ترور شهید فخری‌زاده رد پای رژیم صهیونیستی مشهود است که نشانگر عمق شرارت دشمنان ملت ایران است.

شهید محسن فخری زاده

به گزارش همشهری‌آنلاین، انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها طی بیانیه‌ای شهادت محسن فخری‌زاده را تبریک و تسلیت گفت.

متن بیانیه انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها به شرح زیر است:

ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل‌الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

حادثه‌ی ‏ترور شهید ‎دکتر محسن فخری‌زاده، معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران، که شخصیتی انقلابی، دانشگاهی، ملی و اخلاقی بود و نقشی تعیین‌کننده در تقویت توان بازدارندگی دفاعی ایران داشت دل هر ایرانی را عمیقا به درد آورد.

این حادثه، که با توجه به پیشینه‌ی آن رد پای رژیم صهیونیستی در آن مشهود است، نشانگر عمق شرارت دشمنان ملت ایران است. آنها با این اقدام شرورانه از یک سو در صدد ضربه زدن به توان بازدارندگی دفاعی ایران و از سوی دیگر تحریک و تنش زایی در منطقه‌ی ما هستند.

 بی تردید آمران این جنایت  هیچ تمایزی بین جریان های سیاسی در ایران قائل نیستند. در چنین شرایطی حفظ انسجام ملی در سیاست داخلی باید اولویت اساسی همه باشد. بدترین سناریو در شرایطی محقق می شود که این ترور ناجوانمردانه زمینه را برای قطبی تر شدن جامعه و سیاست در ایران فراهم آورد. قطبی تر شدن/کردن جامعه راهبرد کلان دشمنان ایران است. البته این به معنای عدم واکنش به چنین اقدامات شرورانه نیست. اما اقدامات تلافی جویانه باید از طریق نهادهای ذیربط و در قالب های حرفه ای و نه هیجانی صورت گیرد.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها ضمن محکوم ساختن این اقدام سبعانه و عرض تسلیت به عموم ملت شریف ایران و خانواده‌ی داغدار آن شهید عزیز، اقشار مختلف، بویژه طیف‌ها و جریانات سیاسی را دعوت می‌کند که شهادت این سردار پاکباخته‌ی عرصه‌ی دفاعی کشور را به فرصتی برای تقویت همبستگی ملی تبدیل و از هرگونه اقدام یا اظهار تفرقه‌انگیز پرهیز کنند.

از دولت و دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهیم که با قاطعیت از مراجع بین‌المللی خواهان محکومیت شدید تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی شوند و تعقیب قضایی هیئت حاکمه این رژیم را در مراجع قضایی بین‌المللی دنبال کنند.

از دستگاههای امنیتی، انتظامی و قضایی کشور انتظار می‌رود با هوشیاری و حساسیت بیشتر راه نفوذ سرویس‌های بیگانه به مناطق حساس کشور را مسدود کنند و با شناسایی عوامل آنها و نابودی شبکه‌ی ترور امکان تکرار چنین تحرکاتی را از آنها سلب کنند.

از خداوند بزرگ برای شهید عزیز محسن فخری زاده و محافظ وفادارش رحمت و مغفرت و علو درجات و هم‌نشینی با اولیای الهی را مسألت داریم.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها

هشتم آذر ۹۹

جدیدترین خبرها و رویدادها را در اینستاگرام همشهری آنلاین بخوانید (کلیک کنید)

در همین زمینه:

کد خبر 568449

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha