مجموع نظرات: ۰
شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
۰ نفر

رانش کوه بالادست منطقه منصورآباد موجب تعطیلی عملیات اجرایی ساخت بزرگراه شهید سلیمانی شده بود که اکنون تثبیت زمین این محل انجام و ساخت بزرگراه از سر گرفته شده است.

ساخت جاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شهردار شیراز در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی ساخت بزرگراه شهید سلیمانی شیراز گفت: در روند اجرای پروژه بزرگراه شهید سلیمانی با لغزش کوه در بالادست منصورآباد روبرو شدیم که نگرانی‌های جدی را ایجاد کرد و باعث شد پروژه حدود سه ماه متوقف بماند.

حیدر اسکندرپور افزود: توقف این پروژه، برنامه زمان بندی اجرای این طرح مهم عمرانی را تحت تاثیر قرار داد اما با همکاری شهرداری و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) به نحوی برنامه ریزی و عمل شد که این تاخیر جبران شده است.

وی بیان کرد: برای تثبیت لغزش کوه حدود ۱۰ کیلومتر حفاری در پایین دست انجام و  حدود ۶ هزار و ۵۰۰ تن دوغ آب سیمان تزریق و ۸۰ هزار متر مکعب در بالا دست سبک سازی انجام شد تا اطمینان حاصل شود که این لغزش خطری برای همشهریان در منصور آباد و برای پروژه در آینده ایجاد نمی‌کند.

شهردار شیراز پروژه در حال احداث بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی را یک ابرپروژه شهری دانست و گفت: در این پروژه بیش از ۳۵۰ نیرو در ۱۱ جبهه کاری با استفاده از ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین مشغول فعالیت هستند تا پیام آور توسعه شهری و انجام کار عمرانی عظیم در این شرایط سخت اقتصادی و شیوع ویروس کرونا باشند.

اسکندرپور گفت: این بزرگراه به طول ۶ کیلومتر شامل یک تونل دوقلو به طول ۲۲۰ متر و پنج پل می‌شود که در امتداد تونل‌های دوقلوی کوهسار مهدی به سمت بزرگراه آیت‌الله محلاتی در حال احداث است.

وی با بیان اینکه احداث این پروژه منجر به تکمیل بخشی از رینگ شمالی شیراز می‌شود، افزود: گستردگی پروژه و حضور گسترده نیروها و تجهیزات در نقاط مختلف آن در پروژه‌های شهری کم نظیر و نشان دهند ابعاد وسیع عملیات احداث بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی است.

شهردار شیراز با بیان اینکه کل مسیر بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی ۹ کیلومتر است که فاز یک آن به اتمام رسیده و هم اکنون در حال احداث ۶ کیلومتر باقی مانده هستیم، اضافه کرد: روند احداث این پروژه از سرعت مناسبی برخوردار است و همچنین رفع مشکلات مربوط به تملک املام مورد مسیر منجر به تحول در اجرای آن می‌شود.

اسکندرپور گفت: هم اکنون از منصورآباد تا دینکان و انجیره آماده آسفالت شده است، دو پل در مسیر دینکان و همچنین پل منصور آباد را اجرا کردیم و تلاش داریم تا پایان آذر ماه حدود ۳.۵ کیلومتر از مسیر بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی آسفالت شود.

وی بیان کرد طی ماه‌های آینده کار اجرایی پروژه باید سرعت بیشتری بگیرد و اقدامات اجرایی جبهه‌هایی مختلف کاری به خصوص تونل دوقلو انجام شود.

شامگاه چهارشنبه ۲۵ تیرماه ۹۹  رانش زمین و ریزش کوه در محله منصورآباد شیراز رخ داد که مسئولان اعلام کردندو  در اولین اقدام ۴۰ منزل مسکونی را که احتمال بروز خطر برای آن وجود داشت از سکنه خالی کردند.

بعضی اهالی و کارشناسان دستگاه‌های مختلف دلایل مختلفی از جمله انجام انفجارهای آرام و عملیات جاده سازی در مجاور محله منصورآباد شیراز و برداشتن بخش‌هایی از کوه‌های این منطقه را علت بروز این رانش عنوان کردند.

کد خبر 568411

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha