رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در پیام‌های جداگانه‌ای شهادت رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و دانشمند ایرانی، محسن فخری زاده را تسلیت گفتند.

محسن هاشمی

به گزارش همشهری آنلاین، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پیام تسلیت به مناسبت شهادت محسن فخری‌زاده، نوشت: «ترور ناجوانمردانه شهید دکتر فخری‌زاده، اگرچه لکه نگینی در کارنامه سیاه مدعیان دموکراسی و رژیم صهیونیستی ثبت کرد اما ستاره درخشان و پرافتخار دیگری در آسمان رشادت و شهادت ایران اسلامی را برافروخت.

شهید فخری‌زاده در طول عمر پربرکت خود توفیق ارائه خدمات فراوانی به صنایع دفاعی ایران را یافت که تربیت شاگردان سخت‌کوشی که راه او را با تمام توان ادامه دهند، از جمله میراث ماندگار او بشمار می‌روند.

اینجانب از طرف خود و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ضمن عرض تسلیت به رهبر انقلاب، خانواده بزرگ صنایع دفاعی کشور و بازماندگان عزیز این شهید سعید، امیداورم با بر زمین ریخته شدن خون پاک شهید فخری‌زاده، ریشه حامیان و مجریان تروریسم دولتی در جهان نابود شود.»

زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران نیز در پیام تسلیت به مناسبت شهادت محسن فخری‌زاده، آورده است: ترور ناجوانمردانه شهید دکتر محسن فخری‌زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که سال‌های طولانی از عمر پربرکت خویش را صرف مجاهدت و ارتقاء توان دفاعی کشور نمود، موجب تأسف و تأثر عمیق گردید.  اطمینان دارم خون آن شهید که از مدیران و دانشمندان نخبه و متعهد صنعت دفاعی کشور بود، موجب برکات و تقویت بیش از پیش ایران اسلامی خواهد شد. دانشمندان ما با توان و قدرتی مضاعف تا تحقق اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی در راه پیشرفت روز افزون کشور گام برمی‌دارند.

محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران نیز در پیامی ضمن محکوم نمودن ترورو ناجوانمردانه دکتر فخری‌زاده، نوشت: «ترور دانشمند هسته‌ای و فیزیکدان برجسته ایرانی، همه هموطنان را عمیقا متاثر کرد. شهادت دکتر محسن فخری‌زاده را به مقام معظم رهبری، جامعه دانشمندان هسته‌ای و دفاعی و پژوهشی کشور، خانواده محترم این شهید بزرگوار و همه مردم ایران تسلیت می‌گویم. اینگونه تصمیمات آن هم در این مقطع، می‌تواند در راستای سد کردن بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و کاهش تحریم‌ها علیه مردم کشورمان باشد. موضوع نفوذ جدی است و توطئه جنگ‌طلبان جدی‌تر. ‌شهادت این بزرگمرد ایرانی، مصیبت و مسأله‌ای ملی است اما متاسفانه برخی در دام سناریوی طراحان و عاملان این ترور کور افتاده و بحث را خیلی زود جناحی کرده‌اند.»

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران نیز در پیامی شهادت این دانشمند ایرانی را تسلیت گفت و نوشت: «جنگ افروزی جنایتکاران پایانی ندارد. تروریسم دولتی این بار دکتر محسن فخری‌زاده یکی از نخبگان علمی و مدیران برجسته دفاعی کشورمان به شهادت رساند. شهادت دکتر محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را به محضر رهبر معظم انقلاب، جامعه دانشمندان هسته ای و وزارت دفاع، خانواده ایشان و ملت ایران اسلامی تسلیت می‌گویم و برای این شهید بزرگوار علو درجات و برای بازماندگان صبر جزیل از محضر خداوند منان خواستارم.»

در پیام تسلیت محمد جواد حق‌شناس هم آمده است: «دکتر محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای و فیزیکدان برجسته ایرانی که در پژوهش‌های دفاعی کشور خوش درخشیده بود، به دست پلید مزدوران صهیونیسم ترور شد. روانش شاد، یادش گرامی و راهش پر رهرو باد. چگونه و چرا دشمنان به این آسانی می‌توانند راهزنانه جان سردار سلیمانی‌ها و فخری‌زاده‌ها را بگیرند؟ این اقدام تروریستی بی گمان تلاشی برای سترون کردن دیپلماسی و نتیجه ذهنیت علیل اتحاد سعودی، صهیونی و همگام با آخرین تلاش‌های ناکام ساکنان موقت کاخ سفید به حساب می‌آید. این جان‌های نازنین و ارزشمند نبایست چنین آسان از دست بروند و نهادهای مسئول باید پاسخگوی وظایف و ماموریت‌های ذاتی‌شان باشند.»

حجت نظری، عضو شورای شهر تهران نیز در پیامی شهادت محسن فخری‌زاده، معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را تبریک و تسلیت گفت. در پیام وی آمده است: «به اسامی بیش از ۱۷ هزار قربانی ترور در کشورمان، از امروز نام شهید محسن فخری‌زاده نیز افزوده شد. دانشمندی که حقیقتا نمادی از یک ایرانی متعهد و جلوه‌ای از یک مسلمان پیرو اسلام ناب محمدی بود.

این شهید بزرگوار در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همواره منشا تحول و خیر بود و چه در مقام دفاع از تمامیت ارضی کشور در برابر تهدیدات خارجی و چه در مقام دفاع از مردم ایران در برابر ویروس کرونا خوش درخشید و قطع به یقین همین نقش درخشان و بی‌نظیر بود که چون خاری در چشم دشمنان کشور، عامل حذف او و محرومیت ایران از خدماتش شد.

شهادت او از منظر از دست دادن دانشمندی شریف و وارسته ضربه‌ای جبران‌ناپذیر به کشور و مردم ایران است، اما بر خلاف تصور آمران و عاملان ترور، ضربه‌ای به توان دفاعی و علمی کشور وارد نخواهد شد. چرا که او در این مدت ده‌ها شاگرد و رهرو تربیت کرده و راهش ادامه دارد.

شهادت این دانشمند عالی کشورمان را به مردم ایران، جامعه علمی کشور و خانواده فخری‌زاده تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. از پروردگار بزرگ می‌خواهم که آرامش و سعادت اخروی او را نصیب همه ما کند و حافظان امنیت کشور را نیز هوشیارتر کند تا خدای ناکرده شاهد ترورهای سریالی دانشمندان‌مان نباشیم و جنایاتی که حدود یک دهه پیش ایران را داغ‌دار کرد، تکرار نشود.»

کد خبر 568389
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha