کمیته امداد امام از واگذاری بیمارستان آیت‌الله کرمی اهواز به دستگاهی دیگر خودداری کند، چرا که در کمیت و کیفیت خدمات‌رسانی منطقه تأثیر منفی می‌گذارد.

بیمارستان آیت‌الله کرمی اهواز

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: ماه اول ورود به مجلس شورای اسلامی در کمیسیون اجتماعی مجلس با رئیس کمیته امداد کشور جلسه‌ای برگزار کردیم. سه موضوع مهم از جمله عدم واگذاری بیمارستان آیت‌الله کرمی اهواز در این جلسه مطرح شد که رئیس کمیته امداد کشور نیز خود به این موضوع اشاره داشت که وجود، تأسیس و همچنین قصد و نیت علامه کرمی در وقف این بیمارستان در اختیار گذاشتن آن به فقرا و نیازمندان بود. یعنی با این فرض استفاده فقرا و نیازمندان از خدمات درمانی بیمارستان آیت‌الله کرمی در اختیار کمیته امداد قرار گرفت.

سید کریم حسینی تاکید کرد: فقیرترین و کم‌برخوردارترین قشر جامعه، خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد هستند که در این مدت، بیمارستان آیت‌الله کرمی توانست خدمات خیلی خوبی را به آنها ارائه دهد. حتی پزشکان و کادر درمانی که در این بیمارستان خدمت می‌کنند از نظر تعرفه و رعایت حال بیماران به دلیل نیازمندی، مراعات خوبی برای بیماران داشتند. بیمارستان آیت‌الله کرمی در غرب اهواز قرار گرفته که در این قسمت علاوه بر ثقل جمعیتی، جامعه کم‌برخوردار و کارگری نیز زندگی می‌کنند.

وی افزود: بیمارستان امیرکبیر اهواز نیز که طی سال‌های اخیر کاملاً تحت پوشش تأمین اجتماعی بود ولی نوع اداره آن تغییر و باعث کاهش کیفیت درمان در آن منطقه شد. در حال حاضر نیز واگذاری بیمارستان آیت‌الله کرمی به سازمان و یا نهادی غیر از کمیته امداد در کمیت و کیفیت خدمات‌رسانی منطقه تأثیر منفی خواهد گذاشت. از رئیس کمیته امداد کشور درخواست داشتیم که از واگذاری این بیمارستان خودداری کنند چون این موضوع را به صلاح مردم نمی‌دانیم و قطعاً پیگیری‌های لازم را خواهیم داشت.

بیمارستان آیت‌الله کرمی اهواز تنها بیمارستان خیریه در استان خوزستان است که به همت آیت‌الله کرمی با استفاده از وجوهات شرعی ساخته شد و بعد از وقف در اختیار کمیته امداد قرار گرفت. اکنون کمیته امداد امام قصد دارد در قراردادی این بیمارستان را به بنیاد شهید واگذار کند و این موضوع موجی از نگرانی را در بین مردم منطقه ایجاد کرده است چرا که آنان عقیده دارند این موضوع باعث کاهش خدمات این بیمارستان به مردم می‌شود.

کد خبر 568380
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 0
    سلام علیکم اگر میشه تواین چند روزه از بیمارستان بازدید فرمایید چون اوضاع بیمارستان بعد از واگذاری به بنیاد شهید بصورت کامل به هم ریخته وبه جزکم شدن خدمات بیماران تحت پوشش کمیته نوبت به پرسنل رسیده که حقوق نگرفتنند لطفا پیگیری فرمایید