امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان و ماموستا محمدی روحانی اهل سنت کردستان، ترور محسن فخری‌زاده را ناجوانمردانه و ظالمانه توصیف و این اقدام را به شدت محکوم کردند.

شهید محسن فخری زاده

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا و فارس،‌ در پیام مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی آمده است: خبر ترور ناجوانمردانه و ظالمانه‌ محسن فخری‌زاده از مدیران برجسته وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و یکی از برترین دانشمندان هسته‌ای کشورمان باعث تأسف و تألم گردید. 

بنده این جنایت آشکار را به شدت محکوم می‌کنم و برای شهید محسن فخری‌زاده مغفرت تامه و علو درجات از بارگاه الهی مسئلت دارم. خداوند به بازماندگان مرحوم اجر و صبر عنایت کند و عوامل ترور ایشان را به سزای اعمالشان برساند. 

ماموستا محمدی: ترور دانشمندان هسته‌ای از سر ذلت و استیصال دشمن است

روحانی اهل سنت کردستان نیز گفت: ترور و شهادت دانشمندان ما نشانه ذلت و ضعف دشمن و اقتدار شهیدان راه اعتلای اسلام و نظام مقدس انقلاب اسلامی است.ماموستا عبدالسلام محمدی با اشاره به آیه وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ.__إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنتَقِمُونَ، آطهار داشت: قرآن کریم اشاره می‌کند، آنان که ظلم و ستم کردند بزودی خواهند دانست که به چه کیفرگاه و دوزخ انتقامی بازگشت می‌کنند...البته ما از بدکاران انتقام خواهیم کشید.

وی در ادامه گفت: شهید محسن فخری‌زاده یکی از دانشمندان حوزه هسته‌ای کشور که سالیان متمادی مجاهدانه و مجدانه در راستای اعتلا و ترقی علمی کشور تلاش‌های خستگی‌ناپذیری را متحمل و از مفاخر بزرگ علمی کشور بود، متاسفانه بدست تروریست‌های خبیث و دست‌پروده سرویس‌های جاسوسی استکبار ترور و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

امام جمعه دهگلان تصریح کرد: ترور بعنوان یک نوع جنگ و حمله ناجوانمردانه و مذموم که نشانه ذلت و درماندگی دشمن است هنگامی رخ خواهد داد که دشمن توان مقابله علمی، کلامی و منطقی را نداشته و با تلاش مذبوحانه و ناجوانمردانه دست به ترور فیزیکی می‌زند.

ماموستا محمدی بیان کرد: ترور و شهادت دانشمندان ما نشانه ذلت و ضعف دشمن و اقتدار شهیدان راه اعتلای اسلام و نظام مقدس انقلاب اسلامی است.

وی گفت: بی‌شک و گمان رژیم نامشروع اسرائیل و شیطان بزرگ آمریکا در سال‌های اخیر با تحریم، تهدید و اقدام عملی به ترور و شهادت دانشمندان حوزه هسته‌ای روی آورده‌اند و اخیرا هم نخست وزیر رژیم نامشروع و غاصب صهیونیزم به صراحت در یک جلسه تبلیغاتی از این دانشمند بزرگوار به عنوان تهدیدی جدی علیه منافع کشور نامشروعش یاد می‌کند.

به گفته ماموستا محمدی، این نوع اقدامات ناجوانمردانه که در راستای حذف فیزیکی دانشمندان ما در حال اجراست در جهت ایجاد آشوب، بلوا و ایجاد ناامنی بوده که بحمدلله در عرصه هسته‌ای و سایر حوزه‌های علمی و فناوری دانشمندان بسیاری در جهت اعتلا و مجد و عظمت نظام مقدس انقلاب اسلامی و اقتدار آن مجدانه و خستگی‌ناپذیر در حال تلاش و پیگری هستند. 

وی در پایان سخنانش، این حرکت ناجوانمردانه را محکوم نمود و عنوان کرد: به دشمنان و مستکبران اعلام می‌کنیم که بحمدلله ایران اسلامی در اوج قدرت، عظمت و اقتدار است و تحریم‌های ظالمانه هم با توکل بر خداوند قادر متعال  با مدیریت انقلابی و نگاه داخلی حل خواهد شد.

محسن فخری زاده عصر جمعه در بخش آبسرد شهرستان دماوند توسط عوامل تروریستی به شهادت رسید. 

در همین زمینه:

کد خبر 568377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha