مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) ممکن است به زودی توصیه کنند افراد قرارگرفته در معرض کروناویروس به جای ۱۴ روز فقط ۹ تا ۱۰ روز خود را قرنطینه کنند.

self-quarantine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازوب‌ام‌دی دکتر هنری والک از م‍قامات CDC به روزنامه وال استریت جورنال گفته است پیشنهاد مدت کوتاه‌تر قرنطینه به این امید انجام می‌شود که پذیرش عمومی برای انجام آن بیشتر شود.

او گفت: «امیدواریم در صورت کوتاه کردن مدت قرنطینه به ۷ تا ۱۰ روز مردم بهتر بتوانند قرنطینه را رعایت کنند.»

CDC همچنین پیشنهاد خواهد در پایان مدت افراد آزمایش کرونا بدهند تا مطمئن شوند که دچار عفونت نیستند. به گفته دکتر والک، با داشتن نتیجه منفی آزمایش «احتمال این که فرد دچار عفونت شده باشد، بسیار پایین است.»

البته مدت دقیق قرنطینه شخصی و نوع آزمایشی که فرد در پایان این مدت باید بدهد، تعیین نشود.

دوره ۱۴ روزه قرنطینه شخصی به این خاطر انتخاب شده بود، که این فاصله میان دچار شدن به عفونت و ظهور علائم حداکثر ۱۴ روز است.

اما کارشناسان می‌گویند نیمی از افراد دچار عفونت ۵ تا ۱۰ روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس علامت‌دار می‌شوند. درصد بسیار اندکی از افراد پس از ۱۴ روز علائم بیماری را نشان می‌دهند.

در حال حاضر CDC پیشنهاد می‌کند که افراد پس از آخرین «تماس نزدیک» با فرد دچار کووید-۱۹ برای ‍۱۴ روز خودشان را در خانه قرنطینه کنند.

این سازمان تماس نزدیک را قرار داشتن در فاصله کمتر از ۲ متری یک شخص دارای عفونت برای ۱۵ دقیقه یا بیشتر هنگام مراقبت از او یا داشتن تماس مستقیم جسمی با فرد دارای عفونت، مشترک بودن وسائل غذاخوردن یا نوشیدن با فرد دچار عفونت یا سرفه کردن یا عطسه کردن فرد دارای عفونت روی شما تعریف می‌کند.

CDC قبلا هم توصیه به رعایت قرنطینه شخصی ۱۴ روز در همه موارد از جمله افراد بازگشته از کشورهای با شیوع بالای کروناویروس را کنار گذاشته بود.

کد خبر 568303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha