مینک‌های پرورشی در دانمارک که برای پیشگیری از انتشار کروناویروس کشتار شده بودند، از گور جمعی‌شان بیرون افتاده‌اند و باعث شکایت ساکنان درباره خطرات بهداشتی احتمالی شده‌اند.

MINK

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز دانمارک در اوائل این ماه دستور کشتار همه مینک‌های پرورشی در این کشور پس از یافتن کروناویروس جهش‌یافته در آنها صادر کرد. این کروناویروس جهش‌یافته که از مینک‌ها به ۱۲ انسان منتقل شده بود، نسبت به انتی‌بادی‌ها حساسیت کمتری نشان می‌دهد و بالقوه می‌تواند اثربخشی واکسن‌ها را کاهش دهد.

مینک‌ها پستانداران کوچکی از خانواده راسوها هستند که برای خزشان پرورش داده می‌شوند.

سازمان غذا و دامپزشکی دانمارک اعلام کرد کمتر از دو هفته پس از کشتار هزاران مینک که در یک منطقه نظامی در غرب دانمارک، صدها جسد این حیوانات که در حال فساد بودند، به روی زمین آمده‌اند.

به گفته این سازمان مینک‌ها در خندق‌هایی به عمق ۲.۵ متر دفن شده  و با دو متر خاک پوشانده شده بود. این گورستان ۲۴ ساعته محافظت می‌شد تا از دسترس انسان‌ها و حیوانات دور بماند.

مقامات می‌گونید خطری انتشار کروناویروس از این گورها وجود ندارد، اما ساکنان درباره خطر احتمالی آلودگی آب آشامیدنی و یک دریاچه محل شنای مردم در نزدیکی این محل هشدار دادند.

چند قانونگذار دانمارکی هم از این کشتار شتابزده انتقالد کرده‌اند و خواستار آن شده‌اند این جسدها از زیر خاک بیرون آورده به زباله‌سوز منتقل شوند.

کد خبر 568232

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha