به دنبال تصمیم دولت تایوان برای کاستن از محدودیت‌های واردات گوشت خوک از آمریکا، کار قانونگذاران اپوزیسیون و حزب حاکم در پارلمان به کتک‌کاری و پرتاب دل و روده‌های خوک کشید.

پارلمان تایلند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، تصمیم «تسای اینگ-وی» رئیس‌جمهور تایوان برای کاهش محدودیت واردات گوشت خوک از آمریکا، پارلمان تایوان را به صحنه مشت‌پرانی بین قانونگذاران و پرتاب دل و روده‌های خوک تبدیل کرد.

به نوشته رویترز، قانونگذاران عضو حزب اصلی اپوزیسیون تایوان جلسه روز جمعه تلاش کردند جلسه این نهاد قانونگذاری درباره تصمیم جنجالی دولت را به هم بزنند.

قانونگذاران اپوزیسیون تایوان به تصمیم دولت برای کاهش محدودیت واردات گوشت خوک از آمریکا اعتراض دارند.

اختلاف بر سر این موضوع، سبب شد تعدادی از قانونگذاران پارلمان تایوان با مشت با هم درگیر شوند و تعدادی دیگر هم با ریختن روده‌های خوک به سر و صورت قانونگذاران حزب حاکم، اعتراضشان را نشان دهند.

«تسای اینگ-وی» رئیس‌جمهور تایوان ماه آگوست اعلام کرد که دولت او از اول ژانویه 2021 (12 دی ماه) اجازه واردات گوشت خوک حاوی مکمل‌های راکتوپامین را از آمریکا می‌دهد.

تصمیم رئیس‌جمهور تایوان برای دادن اجازه برای ورود این محصولات در شرایطی انجام شده که اتحادیه اروپا و چین ورود آنها را ممنوع کرده‌اند.

در حالی که تصمیم تسای اینگ-وی با استقبال واشنگتن مواجه شده، «کومینتانگ» اصلی‌ترین حزب اپوزیسیون تایوان به شدت با آن مخالفت و درباره تاثیرات این تصمیم بر سلامت مردم شدیدا ابراز نگرانی کرده است.

برداشتن محدودیت‌ها در زمینه صدور گوشت خوک از آمریکا به تایوان، یکی از درخواست‌های واشنگتن بوده و رفع این موانع از خواسته‌های اصلی این کشور به منظور انعقاد توافق تجارت آزاد با تایوان بوده است.

قانونگذاران اپوزیسیون در جلسه روز گذشته تلاش کردند «سو سنگ-شنگ» نخست‌وزیر تایوان درباره تصمیم دولت در زمینه رفع موانع واردات گوشت خوک آمریکا را به هم بزنند.

آنها ابتدا برای دقایقی محل سخنرانی نخست‌وزیر تایوان در پارلمان را اشغال کردند و به دنبال حضور نمایندگان حزب حاکم، درگیری بین طرفین آغاز شد.

کد خبر 568191

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha