مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در بیشتر استان‌های کشور خبر داد.

بارش برف پاییزی در چناران

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از ایسنا؛ صادق ضیاییان گفت: از امروز جمعه (۷ آذر) تا روز یکشنبه (۹ آذر) با گذر نامتناوب امواج کم‌دامنه از تراز میانی جو همراه با ریزش هوای سرد شمالی، طی روزهای آینده در نیمه غربی و استان‌های واقع در سواحل دریای خزر شاهد بارش خواهیم بود که بارش در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی عمدتا به‌صورت برف خواهد بود.

وی در ادامه گفت: امروز (۷ آذر) بارش برف و باران در استان‌های لرستان، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، گیلان، مازندران، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، شمال استان‌های تهران، خراسان شمالی وسمنان پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: امروز (۷ آذر) وقوع رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق در استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس، ایلام، غرب استان‌های یزد، کرمان و اصفهان و بارش پراکنده در استان‌های همدان، خراسان رضوی، مرکزی، قم و تهران دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: روز شنبه (۸ آذر) بارش برف و باران برای استان‌های کردستان، کرمانشاه ،همدان، مرکزی، لرستان، زنجان، قزوین، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، البرز، تهران، سمنان و جنوب استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و وقوع رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق در استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، اصفهان، قم، شمال فارس، غرب یزد همچنین بارش پراکنده برای استان‌های مازندران، جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود. 

ضیاییان با بیان اینکه روز یکشنبه (۹ آذر) برای غالب مناطق نیمه‌غربی کشور و استان‌های سمنان، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پیش‌بینی می‌شود، گفت: شدت بارش در این روز در استان‌های خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و جنوب ایلام خواهد بود.

وی افزود: برای روز دوشنبه (۱۰ آذر) بارش باران و برف در نوار شمالی کشور و بارش پراکنده در استان‌های بوشهر،خوزستان،قم ،مرکزی،همدان، کردستان،کرمانشاه، شمال استانهای فارس و خراسان رضوی پیش بینی می شود.

به گفته ضیاییان دریای خزر امروز (۷ آذر) و خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان از امروز (۷ آذر) تا روز یکشنبه (۹ آذر) مواج است.

 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه برای روز سه شنبه (۱۱ آذر) در غالب مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت و برای بخش هایی از جنوب  غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش بینی می شود، در مورد وضعیت هوای تهران گفت: آسمان تهران در  روز شنبه (۸ آذر) با بیشینه دمای ۸ و کمینه دمای ۵ درجه سانتیگراد آسمانی ابری بتدریج همراه با بارش باران و برف و در بعضی ساعات مه آلود پیش بینی می شود. آسمان پایتخت در روز یکشنبه (۹ آذر) ابری و مه آلود همراه با بارش باران و برف گاهی وزش باد خواهد بود.

کد خبر 568184

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha