جمشید انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: روال بر این است دوشنبه هر هفته وزارت بهداشت و درمان متناسب با نسبت مبتلایان به صد هزار نفر وضعیت هر شهر را مشخص کند. شنبه برای ادامه محدودیت‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

محدودیت‌های کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از ایرنا، جمشید انصاری پنجشنبه شب گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما گفت: هفته آینده ادارات، تعطیل هستند مگر آنکه حضور آن کسانی که به تشخیص مقامات حضور آنان ضروری باشد و این در جلسه دیروز دولت رییس جمهوری ابلاغ شد.

وی ادامه داد: از همه می خواهم این دستور را به صورت جدی عملی کنند و از مردم می خواهم کارهای اداری خود را دو هفته به تعویق بیاندازند تا زنجیره شیوع قطع شود. مثلاً در شهرداری یک بخش، خدمات شهری ارائه می کند و بخشی دیگر، مجوزها را صادر می کند و کسانی که سر کار حضور دارند از بخش ارائه خدمات شهری هستند. لذا قسمت های اداری غیرضروری نیازی به حضور ندارند.

معاون رییس جمهوری عنوان کرد: دولت، این بخشنامه را ابلاغ کرده و شامل همه کارکنان دولت اعم از رسمی و قراردادی و پیمانی و همچنین شامل قرارداد دستگاه با شرکت‌ها می شود و کاهش نیرو باید در تمام عرصه ها انجام شود و فرقی بین کارکنان شاغل ادارات نیست.

انصاری توضیح داد: باید تردد را در سطح شهر کم کرده و ادارات را سبک کنیم و فرقی نمی کند نیروی شرکتی یا قرادادی یا رسمی باشد. از روزی که این بیماری در کشور شیوع پیدا کرد برنامه های مختلفی را برای مراقبت از کارکنان دولت تدوین و ابلاغ کردیم و ۱۲ اسفند نخستین بخشنامه ما ابلاغ شد و باید و نباید نحوه حضور را اعلام کردیم و در اکثر دستگاه های عمومی، آزمایش های لازم تست های کرونا انجام شد. ضمن آنکه کارکنان دولت از سیستم بیمه ای خوبی برخوردارند و برای آنان جای نگرانی نیست.

وی گفت: کسانی که مبتلا شوند، همه هزینه ها پرداخت می شود و کارکنان نگرانی های اصناف را ندارند. آنان حقوق و مزایای خود را دارند. اصرار مدیران برای حضور کارکنان استثناست. وقتی بخشنامه ای صادر می شود باید اجرا شود و مدیران باید با حداقل نیرو کار را پیش ببرند.

دراین‌باره ببینید؛

کد خبر 568114

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha