اداره کل دامپزشکی اردبیل وجود بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را در تالاب سد میل مغان تایید کرد و از ساکنان منطقه خواست مراقب شیوع این بیماری از پرندگان مهاجر به طیور و ماکیان خود باشند.

تالاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، به‌دنبال مشاهده کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در حیات وحش تالاب سد میل مغان در شمال استان اردبیل و تایید تشخیص ویروس بیماری در مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور، اداره کل دامپزشکی استان اردبیل با صدور اطلاعیه‌ای مجدد نسبت به بروز و شیوع این بیماری در طیور صنعتی و روستایی هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به بروز یک کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در حیات وحش تالاب سد میل مغان به اطلاع فعالان صنعت طیور و پرورش‌دهندگان طیور بومی، سنتی و روستایی به‌ویژه در حاشیه ۲۰ کیلومتری منطقه می‌رساند با تقویت اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای از هرگونه تردد غیرضروری خودداری کرده و در صورت بروز هرگونه تلفات غیرمتعارف یا افت معنی‌دار آب و دان یا کاهش تولید مراتب را به نزدیک‌ترین اداره دامپزشکی اطلاع دهند.

در این اطلاعیه همچنین از صاحبان طیور بومی و روستایی درخواست شده نسبت به محصور کردن محل نگهداری طیور خود اقدام و ضمن قطع ارتباط با پرندگان وحشی آزاد پرواز و مهاجر از تماس با این پرندگان خودداری کنند.

اداره کل دامپزشکی استان اردبیل از عموم مردم شهرستان اصلاندوز مغان و روستاهای منطقه خواسته از نزدیک شدن به تالاب و تماس با پرندگان مهاجر و آبزی پرهیز کرده و از هرگونه نقل و انتقال و خرید و فروش طیور بومی و روستایی جدا خودداری کنند.

تالاب سد میل مغان با ۱۵۰ هکتار وسعت بزرگترین تالاب شمال استان اردبیل است که همه ساله میزبان ۳۰ هزار قطعه از ۷۲ گونه پرندگان مهاجر است.

کد خبر 567989

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha