دیه‌گو مارداونا اسطوره آرژانتینی فوتبال که در سال ۱۹۸۶ کشورش را به مقام قهرمانی جام جهانی رساند، اما بعدها با مشکل اعتیاد به کوکائین و چاقی درگیر شد، در ۶۰ سالگی درگذشت.

Maradona

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز آلبرتو فرناندز، رئیس‌جمهور آرژانتین در واکنش به مرگ مارادونا پس از حمله قلبی در روز چهارشنبه سه روز عزای ملی اعلام کرد.

مارادونا دو هفته پس از آن درگذشت که برای خارج کردن لخته خون ایجاد شده در مغزش در بیمارستانی در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین به طور اضطراری جراحی شده بود.

پله، بازیکن افسانه‌ای برزیلی فوتبال از جمله افرادی بود که سوگواریشان را اعلام کردند. او در بیانیه کوتاهی گفت: «یقینا روز با هم در آسمان بالای سر توپ را شوت خواهیم کرد.»

مارادونا که یکی از بااستعدادترین بازیکنان تاریخ فوتبال بود، هنگامی به اوج افتخار رسید که تیم فوتبال آرژانتین را به قهرمانی جام جهانی فوتبال ۱۹۸۶ رساند. اما پس از اخراج از جام جهانی فوتبال ۱۹۹۴ به علت دوپینگ مسیر زندگی او را تغییر داد.

سال‌ها مصرف کوکائین، پرخوری و اعتباد به الکل دوران کاری درخشان او را به پایان رساند و ظاهرا او را از ورزشکاری چست‌وچالاک به معتادی پف‌کرده بدل کرد که در سال ۲۰۰۰ به علت نارسایی قلبی ناشی از کوکائبن تا آستانه مرگ پیش رفت.

کد خبر 567927

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار چهره‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha