شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
۰ نفر

پل کاکارضا در مسیر جاده الشتر به خرم‌آباد در جریان وقوع سیلاب سال ۹۸ فروریخت و حالا مدیرکل راه و شهرسازی لرستان از پیشرفت ۶۰ درصدی این پروژه با گذشت دو سال خبر می‌دهد.

پل کاکارضا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا خالقی اظهار کرد: پل کاکارضا در بخش میانی لرستان و در شهرستان الشتر و نزدیک روستای کاکارضا واقع شده است. هدف از احداث این پل، برقراری ارتباط محور الشتر به خرم‌آباد بر روی رودخانه کاکارضاست، طول پل کاکارضا ۹۰ مترو عرض ۱۲متر و نوع سازه آن تیر پیش‌ساخته پیش‌تنیده و دال بتنی درجا است که دارای سه دهانه ۳۰ متری و ۱۹ شمع به عمق ۱۵ متر است. در هر دهانه ۶ عدد تیر بکار رفته که در مجموع برای سه دهانه ۱۸ تیر استفاده شده است، عرشه پل بصورت دال بتنی به ضخامت ۲۰ سانتیمتر شمع ستون و مدفون در خاک است.

خالقی با بیان اینکه این پل دارای دو کوله و دو ردیف سه‌تایی ستون دایره‌ای شکل به ضخامت ۱.۵ متر است که بر اساس آیین‌نامه بارگذاری پل‌های ایران اجرا شده است، گفت: کوله سمت الشتر بصورت شمع ستون و مدفون در خاک است که ستون‌ها و کوله‌های آن آماده شده است. همچنین کوله و ستون‌های سمت خرم‌آباد نیز به انجام رسیده است. هم‌اکنون از مجموع ۱۸ تیر پیش‌تنیده پیش‌ساخته ۱۰ تیر ساخته شده و ۲ تیر آن در حال اجراست، ستون‌ها و کوله‌ها آماده شدند و تا ۴۵ روز کاری آینده۱۸ تیر مذکور برای نصب روی عرشه آماده خواهد شد. کار از کف رودخانه با توجه به فصل بارش و احتمال بارش‌های شدید و پرآبی رودخانه تمام شده است. پل کاکارضا با اعتباری بالغ بر ۹میلیارد تومان توسط شرکت سپهر بستر در حال ساخت است و تاکنون ۶.۵ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

میراث نیمه‌کاره سیل ۹۸ با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، در جریان سیلاب سال ۹۸ در لرستان بسیاری از زیرساخت‌های استان تخریب شد و خسارت‌های زیادی به حوزه‌های مختلف لرستان وارد آمد. یکی از زیرساخت‌های استان که در جریان سیلاب ۱۴ فرودین ماه سال ۹۸، تخریب شد، پل تازه احداث شده کاکارضا بود. این پل بعد از دو سال بهره‌برداری، در جریان وقوع سیلاب تخریب شد که همین امر موجب ورود دستگاه قضائی به این مسئله و دستگیری تعدادی از عوامل سازنده آن شد. حالا بر اساس اعلام مدیرکل راه و شهرسازی لرستان این پروژه با گذشت حدود دو سال بعد از وقوع سیلاب، در پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی به سر می‌برد.

کد خبر 567919
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha