معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: «کشاورزکارت» یکی از کارهای شایسته دولت در شرایط سخت اقتصادی برای رسیدگی به اوضاع و احوال کشاورزان است که اولین بار در ایران در این استان اجرایی شد.

کشاورزکارت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مشیرالحق عابدی در وبینار رونمایی از کشاورزکارت که با حضور مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برگزار شد افزود: طرح حمایتی کشاورزکارت کاملا اجرایی خواهد بود و البته به صورت تسهیلات یکساله با بهره ۱۲ درصد در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد. این طرح صرفا مربوط به کشاورزانی است که در حوزه غلات فعالیت دارند. کشاورزکارت طرحی حساب‌شده است که کنار سایر طرح‌ها اجرایی می‌شود و اهتمام همکاران ما در خراسان جنوبی راهگشا برای به ثمر رسیدن مطلوب این طرح خواهد بود. با اهتمام وزارت جهاد کشاورزی این طرح برنامه‌ریزی شد و بنا بر اعلام مدیر عامل خدمات حمایتی کشاورزی اولین استان در ایران بودیم که این طرح را اجرایی کردیم.

غلامرضا قوسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم گفت: سطح زیر کشت غلات استان ۴۰ هزار هکتار با تولید ۶۵ هزار تن است که ۲۵ هزار بهره‌بردار در حوزه غلات فعالیت می‌کنند. کشاورزکارت در راستای حمایت از تولیدکنندگان در تامین کود و سم در حوزه غلات اعطا می‌شود و متقاضیان برای استفاده از این طرح باید در سامانه پهنه‌بندی جهاد کشاورزی نام‌نویسی کنند. در مرحله اول ۲ هزار میلیارد اعتبار پیش‌بینی شده و سهم خراسان جنوبی ۶ میلیارد تومان است. تاکنون ۳۳۸ کشاورز برای دریافت این تسهیلات شناسایی شدند که به بانک کشاورزی معرفی می‌شوند و آمادگی داریم به تناسب اعتبارات به متقاضیان کارت را اعطا کنیم.

کد خبر 567795

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha