نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای تسریع در تکمیل ۲ سد ابسرده و شهید بروجردی این شهرستان ۸۳۸ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

سد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فاطمه مقصودی چهارشنبه ۵ آذر افزود: با پیگیری‌های انجام شده تا اعتبار لازم برای تسریع در ساخت و تکمیل این ۲سد انجام شود، به ‌زودی کار ساخت این ۲ پروژه مهم از طریق اجرای ماده ۵۶ عملیاتی خواهد شد. تاخیر در ساخت و تکمیل این ۲ طرح در آینده نزدیک شهرستان را با مشکل جدی کمبود آب شرب و کشاورزی مواجه خواهد کرد.

وی اضافه کرد: متأسفانه بودجه سد آبسرده که روند اجرایی آن تقریباً متوقف شده در یک سال فقط ۱۰۰ هزار تومان بوده است. اعتبار سد آبسرده از ۱۲ میلیارد تومان به ۳۶۲ میلیارد تومان و سد شهید بروجردی از ۳۴ میلیارد تومان به ۴۷۶ میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند و جهت اخذ مجوز مالی ماده ۵۶ و انتقال به سرمایه‌گذار وارد بودجه سال بعد خواهد شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس یادآور شد: عملیات اجرایی سد آبسرده بروجرد سال ۸۸ با هدف تأمین آب حدود ۸۴۰۰ هکتار اراضی کشاورزی منطقه شامل ۳۹۰۰ هکتار توسعه و ۴۵۰۰ هکتار بهبود آغاز شد. سد آبسرده یکی از چهار منبع تامین آب شرب شهرستان بروجرد است که همراه سه منبع دیگر تا افق ۱۴۲۰ با تامین ۵۰ میلیون مترمکعب، نیاز شهر را تامین خواهد کرد.

کد خبر 567763

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha