مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی فردا و پس‌فردا (۶ و ۷ آذر) گفت: در این مدت در ۲۵ استان کشور بارش داریم که این بارندگی در مناطق سردسیر و کوهستانی به‌شکل برف پیش‌بینی می‌شود.

جاده بارانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه امروز (۵ آذر) جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم است، اظهار کرد: از این‌رو با توجه به سکون نسبی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به‌ویژه تهران، اصفهان، کرج و اراک غبار محلی پدیده غالب است.

وی با بیان اینکه از اواخر وقت امروز با ورود سامانه جدید بارشی از سمت شمال غرب و غرب بارش خفیف و پراکنده در این مناطق آغاز می‌شود، اظهارکرد: طی فردا (۶ آذر) بر شدت بارش‌ها افزوده می‌شود و گستره آن نیمه غربی کشور و سواحل دریای خزر را فرا خواهد گرفت.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی فردا در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قم، غرب و جنوب اصفهان، بوشهر، قزوین، البرز، تهران، ‌سمنان، خراسان شمالی، گیلان، مازندران و گلستان بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان با اشاره به اینکه این وضعیت طی روز جمعه (۷ آذر) علاوه بر این مناطق در شمال و غرب فارس نیز رخ می‌دهد، گفت: روزهای شنبه و یکشنبه (۸ و ۹ آذر) بارش در استان‌های واقع در نیمه غربی و مرکزی کشور ادامه دارد همچنین طی این مدت بارش در نواحی سردسیر و کوهستانی شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و شمالی به‌صورت برف خواهد بود.

وی ادامه داد: طی فعالیت این سامانه بارشی در کشور در مناطق جنوبی وقوع رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و احتمال ریزش تگرگ در این مناطق وجود دارد همچنین از فردا (۶ آذر) وزش باد شدید موقت برای نوار غربی و جنوب غربی کشور دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: از امروز (۵ آذر) تا روز شنبه (۸ آذر) با توجه به وزش باد شدید، دریای خزر و از امروز تا یکشنبه (۹ آذر) خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۶ آذر) ابری همراه با غبار صبحگاهی، به‌تدریج بارش باران و اوایل شب رگبار باران با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۷ آذر) نیز ابری همراه با مه صبحگاهی، در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 567703

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha