معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بدون تجویز پزشک و خودسرانه مصرف کردن آزیترومایسین در بیماران کرونایی منجر به طولانی شدن دوره درمان و تشدید عفونت می‌شود.

دارو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر محسن اسدبیگی در خصوص مصرف آنتی‌بیوتیک اظهار کرد: آنتی‌بیوتیک باید زمانی استفاده شود که فرد عفونت داشته باشد.

وی با بیان اینکه مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک مضر بوده و سبب مقاومت باکتریایی می‌شود، بیان کرد: این داروها باید بجا و درست با مقدار صحیح و با تجویز پزشک و مشورت با داروساز استفاده شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: متاسفانه مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک معضلی جهانی است که کشور و استان ما نیز از آن مستثنی نسیت.

وی تاکید کرد: خوددرمانی و مصرف غیرمنطقی این داروها علاوه بر ایجاد مقاومت دارویی چنانچه با نظر پزشک مصرف نشود حتی روی سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا ویروس تاثیری ندارد.

اسدبیگی در پاسخ به این سوال که برخی بیماران کرونایی به صورت خوددرمانی داروی آزیترومایسین مصرف می‌کنند، عنوان کرد: چنانچه این دارو بدون تجویز پزشک و به صورت خودسرانه استفاده شود منجر به طولانی شدن دوره درمان بیماری و تشدید عفونت خواهد شد.

آنتی‌بیوتیک به بیماران بستری کرونا کمکی نمی‌کند

وی با بیان اینکه عفونت‌های تنفسی در فصول پاییز و زمستان شایع‌تر است، افزود: مصرف آنتی‌بیوتیک با تجویز پزشک بیشتر خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید براینکه نیاز دارویی هر بیمار متفاوت است، اضافه کرد: خوشبختانه در لرستان کمبود داروهای آنتی‌بیوتیک نداریم.

اسدبیگی گفت: داروهای مربوط به بیماری کرونا ویروس نیز با نظارت مستقیم غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان توزیع می‌شود و استان لرستان به لحاظ درمان کرونا و کنترل آن جزو استان‌های موفق کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ دسترسی دارو که یکی از شاخص‌های مهم معاونت غذا و داروست وضعیت خوبی نسبت به سایر استان‌ها داریم، بیان کرد: هم‌اکنون 192 داروخانه در لرستان ، مراکز بهداشتی ومراکز بخش‌ها داروی مورد نیاز را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

کد خبر 567679
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha