جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در شهر ویلمینگتون ایالت دلاور آمریکا چهره‌های اصلی تیم دیپلماسی و اطلاعاتی‌اش را با حضور آنها به مردم آمریکا معرفی کرد.

Biden

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از جو بایدن در ابتدا آشکارا انزواگرایی دونالد ترامپ و اکراه او از همکاری در صحنه جهانی بر مبنای شعار ملی‌گرایانه «اول آمریکا» را رد کرد و گفت آمریکا می‌خواهد در موضوعات بین‌المللی «در راس‌ میز» بنشیند و  اینکه آمریکا «در مقابل دشمنان خواهد ایستاد» و «دست رد به سینه متحدانش نخواهد زد.»

بایدن سپس به طور مختصر نامزدهایش برای  پست‌های دیپلوماتیک و اطلاعاتی دولتش را معرفی کرد.

اعضای تیم امنیت ملی و دیپلماسی جو بایدن را بشناسید | نخستین‌ها در تیم بایدن

او درباره آنتونی بلینکن، نامزد وزارت خارجه گفت او «از روز نخست» آماده خواهند بود و مردی است که به دنبال فرصت‌ها است.

 بلینکن که معاون وزیر خارجه در دولت اول اوباما بوده است، یک بین‌الملل‌گرای متعهد است که بخشی از دوران کودکیش را در پاریس گذرانده و به زبان فرانسه مسلط است. او تعامل با دنیا و به خصوص اروپا را ضروری می‌داند.

سپس بایدن آلهاندور مایورکاس را به عنوان نامزد وزارت امنیت میهن به عنوان نخستین فرد مهاجر به آمریکایی است که نامزد این پست می‌شود. مایورکاس که یک وکیل آمریکایی کوبایی‌تبار است، قبلا در دوران اوباما برای حدود سه سال  به عنوان معاون وزیر امنیت میهن آمریکا خدمت کرده است.

بعد رئیس‌جمهور منتخب آمریکا اوریل هینس را به عنوان نخستین زنی که نامزد ریاست سازمان اطلاعات ملی آمریکا می‌شود، معرفی کرد.

هینس که یک وکلیل متولد نیویورک است قبلا نخستین زن عهده‌دار  معاونت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) هم بوده است. او در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ به عنوان معاون مشاور ارشد همکاری نزدیکی با سناتورهای دموکرات داشت. 

بایدن اشاره کرد که جیک سالیوان، انتخابش برای مشاور امنیت ملی‌اش جوانترین شخصی است که در طول‌ دهه‌ها در این مقام وظیفه هماهنگ کردن تیم امنیت ملی را به عهده می‌گیرد.

بایدن همچنین لیندا تامس- گرینفیلد را به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل معرفی کرد. او به عنوان دیپلمات در کشورهای گوناگونی از سوئیس تا لیبریا خدمت کرده است. بایدن گفت او به خاطر مهارت‌های دیپلماتیکش عنوان «سفیر مردم» شاخته شده بود.

لیندا تامس- گرینفیلد در دوران جدایی نژادی در ایالت جنوبی لوئیزیانا بزرگ شد. بایدن گفت او آمریکا به  رهبری جهانی باز می‌گرداند.

بایدن در نهایت جان کری، سناتور و وزیر خارجه پیشین آمریکا را به عنوان نماینده ویژه اقلیمی‌اش معرفی کرد تا به قول او ، با بحران اقلیمی، «فوری‌ترین تهدید دوران ما» مقابله کند.

بایدن درباره تیم جدیدش گفت: «آنها چیزهایی را که لازم است بدانم، نه چیزهایی را که دوست دارم، را به من خواهند گفت»

بعد از معرفی بایدن هز یک از نامزدهای پست‌های کابینه او به طور مختصر سخن گفتند.

آنتونی بلینکن، نامزد وزارت خارجه نخستین فردی بود که به پشت تریبون آمد. بلینکن داستان خانواده‌اش را بیا ن کرد. بستگان او از کمونیسم در مجارستان گریختند و از هولوکاست جان سالم به در بردند.

اوریل هینس، نامزد ریاست اطلاعات ملی گفت: «هرگز در گفتن حقیقت به صاحبان قدرت درنگ نخواهد کرد.»

لیندا تامس- گرینفیلد به عنوان نامزد سفارت آمریکا در سازمان ملل پیام‌های سرراستی را درباره رویکرد آمریکا به جایگاهش در صحنه جهانی در دولت بایدن-هریس بیان کرد.

او گفت: «آمریکا بازگشته است، چندجانبه‌گرایی بازگشته است، دیپلماسی بازگشته است.»

تامس- گرینفیلد برای ۳۵ سال در سراسر جهان به عنوان دیپلمات خدمت کرده است. 

او راهبردش را با اصطلاحی از محل تولدش ایالت لوئیزیانا بیان کرد و گفت: «من آن را دیپلماسی گامبو می‌نامم» که اشاره به سوپ مشهور رسمی این ایالت است. او گفت منظورش این است همه افراد با سوابق گوناگون را به سر میز مذاکره و همکاری بیاوریم.

جان کری در پست جدید کابینه به عنوان نماینده ویژه افلیمی گفت جهان باید برای استفاده از هر وسیله‌ای که در دست دارد برای اقدام در برابر بحران اقلیمی متحد شود. او گفت توافقنامه بین‌اللملی اقلیمی پاریس که دونالد ترامپ آمریکا را از ان خارج کرد، کافی نیست و باید در اجلاس بعدی اقلیمی در گلاسکو اسکاتلند توافق بهتری برای جلوگیری از مصیبت اقلیمی در دهه آینده به دست آید.

 کاملا هریس، معاون رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در سخنان کوتاهی بایدن را به خاطر انتخاب‌هایش ستود و گفت کابینه او شبیه به آمریکا است و این زنان و مردان فقط بر یک چیز متمرکز است، انجام دادن بهترین چیزها برای مردم ایالات متحد آمریکا.

این رویداد یک روز پس از آن برگزار شد که دونالد ترامپ اجازه داد دولتش به طور رسمی روند انتقال قدرت را شروع کند، هر چند که باز هم حاضر به پذیرش شکست در انتخابات نشد و گفت به مبارزه‌اش در دادگاه‌ها ادامه خواهد داد.

انتقال قدرت از دولت ترامپ به دولت بایدن به طور رسمی آغاز شد

کد خبر 567634

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha