بسیجی‌اند و همیشه پای کار، اما فرا رسیدن هفته بسیج بهانه‌ای است تا بیش از پیش قدم در عرصه فعالیت‌های جهادی بگذارند.

خدمات

همشهری محله _ زهرا بلندی: در روزهایی که بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج ابوذر علاوه بر بزرگداشت هفته بسیج، به اجرای طرح‌های دیگری همچون ارائه خدمات حمایتی، راه‌اندازی ۲ قرارگاه محله اسلامی و توزیع ۷۰ تبلت، نوسازی ۴ مدرسه و... مشغولند برای آشنایی با این فعالیت‌های محله‌محور با سرهنگ پاسدار «احمد یوسف‌پور» فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج ابوذر همراه شده‌ایم.

یکی از مهم‌ترین کارهای حوزه بسیج ابوذر در هفته بسیج تأسیس ۲ قرارگاه محله اسلامی در پایگاه والفجر مسجد امام رضا(ع) محله دولتخواه شمالی و پایگاه شهید همت مسجد سیدالشهدا(ع) خیابان سهیل است.
 سرهنگ یوسف‌پور با بیان اینکه این طرح با مشارکت استانداری، فرمانداری، بهزیستی، شهرداری، اداره برق، آبفا، پلیس پیشگیری و سپاه پاسداران اجرا می‌شود، می‌گوید: «براساس این طرح به‌صورت پایگاه‌محور معضلات محله شناسایی و بسیجیان پیگیر حل و فصل آنها می‌شوند.

برای مثال انتهای محله اسماعیل‌آباد نیازمند سیستم روشنایی است که مورد بررسی قرار گرفته و به اداره برق ابلاغ شده. ساماندهی کوره‌های آجرپزی و تغییر کاربری آنها و ایجاد فرصت اشتغال در این محدوده، جلوگیری از سیم‌سوزی و کابل‌سوزی به کمک شهرداری منطقه و پلمب حدود ۸ گاراژ، جمع‌آوری معتادان متجاهر به‌خصوص از کوچه انگوری و انتقال آنها به کمپ شهید زیادیان سپاه و... نمونه‌ای از اقدامات با رویکرد محله‌محور انجام شده است.»


 وی ادامه می‌دهد: «شهرداری موظف شده است که گرمخانه‌ای مجهز با ظرفیت هزار نفر ایجاد کند و بهزیستی نیز موظف شده برای کودکان‌کار منطقه ۱۹ طرح ویژه‌ای داشته باشد و برای خانواده‌های آنها دوره‌های توانمندسازی برگزار کند.»
 شهروندان برای همکاری با این ۲ قرارگاه و بیان خواسته‌های خود می‌توانند به یکی از پایگاه‌های والفجر مسجد امام رضا(ع) یا شهید همت مسجد سیدالشهدا(ع) مراجعه کنند.

  • از توزیع کمک‌های حمایتی تا مشاوره رایگان

در روزهای همه‌گیری کرونا که بسیاری از شهروندان به‌خصوص در مناطق جنوبی شــــهر به کمــک‌های حمایتی نیاز دارند اجرای طرح‌های نوع‌دوستانه در زمره عمده‌ترین فعالیت‌های بسیج محسوب می‌شود. فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج ابوذر با بیان این موضوع می‌گوید: «با هدف کمک مؤمنانه بین ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از افراد تحت پوشش گروه‌های جهادی بسیج و هزار و ۸۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد و اداره بهزیستی، سبدکالا، بسته‌های بهداشتی و کارت خرید اتکا که قابلیت شارژ دارد، توزیع می‌شود.»
 تهیه و توزیع نوشت‌افزار بین ۱۵۰ دانش‌آموز روستاهای منطقه، اهدای ۱۲۵ جهیزیه به ۱۲۵ نوعروس که با مشارکت سپاه ابوذر و هیئت‌های مذهبی و نهادهای مردمی تهیه شده، از دیگر برنامه‌هاست.

  • برپایی ایستگاه‌های سلامت

سرهنگ پاسدار احمد یوسف‌پور به نیازهای مهم شهروندان در روزهای جدال با کرونا اشاره می‌کند و می‌گوید: «مشاوره‌های اجتماعی حضوری با مشارکت شبکه یاران انقلاب به‌صورت رایگان از ۵ آذر در ۱۴ مسجد محله به شهروندان ارائه می‌شود. ایستگاه‌های سلامت نیز در معابر مهمی همچون سه‌راه شریعتی، فلکه خانی‌آبادنو، بلوار شکوفه، خیابان‌های شهید زلفی و میثاق جنوبی و... برپا شده است که به مدت ۴۰ روز به توزیع رایگان و با تخفیف ویژه ماسک و محلول ضدعفونی‌کننده می‌پردازند.»

  • اهدای ۷۰ تلفن همراه به دانش‌آموزان

دانش‌آموزان یکی از عمده گروه‌هایی هستند که از کرونا متضرر شده‌اند. فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج ابوذر با بیان این موضوع و با اشاره به اقداماتی که برای حمایت از این گروه انجام شده است، می‌گوید: «در معاونت سازندگی بسیج منطقه یک شورای جهادی وجود دارد که ۷۹ گروه جهادی به‌صورت محله‌محور و جغرافیامحور در آن فعالیت می‌کنند. در این شورا دانش‌آموزان ساکن منطقه که از تلفن همراه بهره‌مند نیستند شناسایی شده‌اند و تاکنون ۷۰ تلفن همراه برای دانش‌آموزان ناحیه ۳ و روستاهای توحید و جعفرآباد تهیه و به آنها اهدا شده است.»

  •  گرامیداشت مجازی هفته بسیج

با قرار گرفتن تهران در وضعیت قرمز کرونایی همه جا تعطیل شده است، اما این موضوع باعث نشده که بسیجیان برگزاری مراسم بزرگداشت هفته بسیج را تعطیل کنند و به شیوه‌ای دیگردرصدد اجرای آن برآمدند. سرهنگ یوسف‌پور با بیان این موضوع می‌گوید: «مراسم یادواره شهدای محله با مشارکت ۸۱ پایگاه بسیج منطقه به‌صورت مجازی با انتشار فایل‌های مکتوب، صوتی و تصویری در گروه‌های مجازی محلی برگزار می‌شود. برگزاری نشست‌های بصیرتی، مسابقات علمی رباتیک، نجات تخم‌مرغ‌ها و مقاله‌نویسی و... به‌صورت مجازی از جمله این برنامه‌هاست.»
 فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج ابوذر به برگزاری رژه موتورسواران توسط گردان‌های بیت‌المقدس و امام علی(ع) اشاره می‌کند و می‌گوید: «غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا در قالب طرح آبروی محله، حضور گروه‌های سرود جلو در منازل خانواده شهدا و همچنین استفاده از سیستم‌های صوتی، تولید ویدئوهای چند دقیقه‌ای با موضوع دستاوردهای انقلاب و بسیج و توزیع و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی از دیگر فعالیت‌های بسیج است که در این هفته اجرا خواهد شد.»

کد خبر 567577

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha