محمد جواد ظریف و سرگئی لاوروف وزیران امور خارجه ایران و روسیه در گفت و گویی تلفنی درخصوص مسائل مهم منطقه ای ازجمله برجام ، مساله قره‌باغ و سوریه گفت و گو کردند.

ظریف

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه در بیانیه ای با اشاره به مذاکره تلفنی ظریف و لاوروف خاطرنشان کرد: وزیران خارجه ایران و روسیه در این گفت و گوی تلفنی درخصوص اوضاع جاری منطقه قره باغ باتوجه به تلاش های روسیه به منظور دستیابی به آتش بس کامل در منطقه مناقشه و نیز ضرورت کمک انسانی به ساکنان این منطقه که از اقدامات جنگی آسیب دیده اند، گفت و گو و تبادل نظر کردند.

در ادامه گفت وگوی تلفنی، دو طرف درباره سایر موضوعات کلیدی ازجمله وضعیت سوریه، منطقه خلیج فارس و یمن و مساله افغانستان تبادل نظر کردند.  

 دو طرف همچنین به همکاری بین ایران و روسیه در میدان های بین المللی در مورد مسائل دیگر ازجمله برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)  توجه خاص کردند.

در این گفت و گو بر پایبندی تهران و مسکو به بازگشت همه طرف های شرکت کننده در برجام به اجرای کامل تعهدات خود در این توافق بین المللی و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تاکید شد.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه گفته شده است: وزیران خارجه ایران و روسیه به هماهنگی مواضع خود در مورد طرح های جاری مشارکت های همه جانبه دو کشور بویژه در عرصه های اقتصادی و بازرگانی و انسانی پرداختند.  

دو طرف توافق کردند به گفت و گو در مورد همه مسائل مورد علاقه دو کشور ادامه دهند.

کد خبر 567568

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha