اداره‌های کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جهاد کشاورزی قزوین با تاکید بر تعطیل نشدن موزه کشاورزی، از راه‌اندازی آن در آینده نزدیک در مکانی جدید خبر دادند.

موزه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازایرنا، اداره‌های کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جهاد کشاورزی قزوین به طور مشترک از سوی روابط عمومی توضیحاتی را در این زمینه ارائه کرده‌اند.

در این توضیحات آمده است: موزه کشاورزی یا موزه باغستان قزوین با هدف حفاظت و نگهداری از ادوات کشاورزی قدیمی و نمایش سیر تحول تجهیزات کشاورزی از گذشته تاکنون، طی سالیان گذشته با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در عمارت تاریخی سپهدار از بناهای موجود در مجموعه سازمان جهاد کشاورزی و تحت مالکیت این سازمان راه‌اندازی شد.

در راه اندازی این مجموعه ۲ دستگاه متولی علاوه بر دعوت از مجموعه‌داران و علاقمندان به این حوزه برای تحویل ادوات کشاورزی برای نمایش و بازدید عموم، به جمع‌آوری و نگهداری تصویر اسناد، مدارک و عکس‌های قدیمی مربوط به حوزه کشاورزی دشت حاصلخیز قزوین و برخی مناطق کشور اقدام کردند که مجموعه آثار جمع‌آوری شده در این موزه مورد توجه گردشگران و مسئولان استانی و ملی قرار گرفته و تمام تلاش دو دستگاه متولی موزه کشاورزی (جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی) بر حفاظت و صیانت از این مجموعه بوده و هست.

در ادامه این توضیحات آمده است: طی چند سال اخیر با توجه به فاصله گرفتن از اهداف اولیه راه‌اندازی این مجموعه به علت تعطیلی‌های پی‌درپی و نیز تمکین از دستور دستگاه قضا و  حکم قضایی صادر شده برای تخلیه اشیاء از فضای اختصاص داده شده به موزه، دو دستگاه دولتی متولی طی برگزاری جلسات متعدد به راه‌اندازی مجدد این مجموعه ارزشمند در مکانی جدید تصمیم گرفتند.

در همین راستا برخی از وسایل و اداوات کشاورزی مربوط به مناطق روستایی که توسط اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهیه و جمع‌آوری شده بود تا اتخاذ تصمیم نهایی از سوی دو دستگاه متولی برای انتخاب مکان جدید موزه به فضایی مناسب منتقل شدند.

در این توضیحات نیز آمده است: بر اساس رایزنی‌های متولیان این مجموعه، موزه باغستان به زودی با مشارکت اداره کل میراث‌ فرهنگی، سازمان جهاد کشاورزی و شهرداری قزوین (سازمان باغستان) در مکان جدید آن راه‌اندازی خواهد شد. بنابراین ضمن تقدیر از پیگیری و حساسیت اصحاب رسانه، خبرنگاران و اهالی فرهنگ‌دوست استان، انتظار می‌رود با توجه به شرایط و وضعیت حاکم بر کشور، متولیان موزه کشاورزی را در گذار از این دوره یاری کرده تا با برنامه‌ریزی مناسب برای انتقال اشیاء به فضای جدید و بازگشایی موزه اقدام کنند.

موزه کشاورزی قزوین سال ۸۹ در مجموعه باغستان سازمان جهاد کشاورزی راه‌اندازی شد.

کد خبر 567513

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha