رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: پنج نفر از عوامل تخریب ۱۱ هکتار از مراتع روستای خورخوره این شهرستان دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند.

مراتع چهارمحال و بختیاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مجید پاتو اظهار داشت: در این تخلف پنج نفر از اهالی روستای  خورخوره  این شهرستان با استفاده از ۲ دستگاه تراکتور در حال تخریب مراتع این شهرستان بودند که با هوشیاری ماموران یگان حفاظت شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت این اداره به‌صورت شبانه‌روزی در صورت اطلاع از هرگونه تخریب اراضی ملی به سرعت وارد عمل می‌شوند و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی می‌کنند.

رییس اداره منابع طبیعی مهاباد اظهار داشت: امسال ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان، ۶۰ فقره پرونده تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی را برای متخلفان تشکیل دادند که از این تعداد ۳۵ فقره پرونده به مساحت ۷۱ هکتار خلع‌ید و اجرای حکم برای آنها صورت گرفت.  

وی با اشاره به دایر شدن شعبه ویژه دعاوی منابع طبیعی در دادگستری این شهرستان افزود: شعبه ویژه دعاوی منابع طبیعی و تخریب و تصرف اراضی ملی با دستور رییس دادگستری این شهرستان راه‌اندازی و قاضی ویژه‌ای نیز برای بررسی سریع پرونده‌های این حوزه تعیین شده است.

وی اضافه کرد: در گذشته پرونده‌های تخریب و تصرف اراضی ملی مدت زمان زیادی در نوبت بررسی قرار می‌گرفتند و متخلفان از این فرصت برای تخریب بیشتر اراضی تصرف شده استفاده می‌کردند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: در این شهرستان بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی و ‌هزار هکتار جنگل وجود دارد که جنگل‌های این شهرستان بیشتر در مناطق غربی و در روستاهای "کاولان" و "کوران" واقع شده ‌است.

آذربایجان‌غربی ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار عرصه ملی دارد که ۱۰۱ هزار هکتار آن را جنگل‌ها تشکیل می‌دهد و نقطه آغاز رویشگاه جنگلی زاگرس محسوب می‌شود.

کد خبر 567489

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha