سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد با وجود پایان یافتن مهلت موافقت اصولی فرودگاه چابهار، مجوز ساخت هنوز صادر نشده و سکوت منطقه آزاد چابهار به عنوان کارفرمای پروژه همچنان ادامه دارد.

فرودگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سازمان هواپیمایی کشوری در بیانیه‌ای اعلام کرد: در خصوص فرودگاه جدید چابهار، مطالعات امکان‌سنجی به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه و در تاریخ اول مهر ۱۳۹۸ موافقت اصولی صادر شد. لیکن در موافقت اصولی اشاره شده که در طول مدت اعتبار موافقت اصولی، متقاضی ملزم به ارائه طرح جامع مدارک و مستندات مربوط به سازمان و رفع معارضین است که تاکنون موفق به رفع معارضین فضای هوایی منطقه احداث فرودگاه نشده‌اند.

بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، تاکنون هیچگونه مجوز احداثی برای فرودگاه مذکور صادر نکرده و با وجود مکاتبات متعدد این سازمان مبنی بر لزوم اخذ مجوز احداث، منطقه آزاد چابهار بدون اخذ تاییدیه از دفاتر تخصصی این سازمان اقدام به احداث فرودگاه نموده است. با توجه به مدت اعتبار یکساله موافقت اصولی، اعتبار این موافقتنامه در تاریخ اول مهر ماه ۱۳۹۹ به پایان رسیده و با عنایت به مطالب مطروحه فوق فرودگاه مذکور فاقد هرگونه مجوز معتبری از این سازمان می‌باشد. "

اطلاع‌رسانی سازمان هواپیمایی کشوری باز هم سکوت منطقه آزاد چابهار را در پی داشته است؛ تقریباً یک ماه است ساخت شهر فرودگاهی چابهار محل جنجال میان نیروی هوایی و منطقه آزاد شده است؛ فرمانده نیروی هوایی در منطقه برای رفع ابهامات، خبرنگاران را به بازدید پایگاه هوایی شکاری برد و گفت: ساخت فرودگاه جدید در محدوده زمین و هوای پروازی‌اش است، امکان نشست و برخاست جنگنده‌هایش را می‌گیرد و عملاً پایگاه دهم شکاری را تعطیل می‌کند.

با وجود برگزاری نشست خبری فرمانده نیروی هوایی منطقه و شفاف‌سازی پروژه برای خبرنگاران و پاسخ به ابهاماتشان و همچنین مواضع صریح استاندار سیستان و بلوچستان و نماینده مردم چابهار در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگاران و به تازگی هم سازمان هواپیمایی کشوری اما منطقه آزاد چابهار که اصلی‌ترین طرف دعواست همچنان از برگزاری یک نشست خبری و گفت‌وگوی رو در رو با خبرنگاران طفره می‌رود و تنها به ارائه یک بیانیه در جوابیه فرمانده نیروی هوایی منطقه بسنده کرده است.

خبرنگاران رسانه‌ها چند مرحله از منطقه آزاد چابهار درخواست داشته‌اند نشست خبری و گفت‌وگوی رو در رو با خبرنگار ترتیب دهد اما این مجموعه تاکنون خبرنگاران را به صبر فراخوانده در حالی که هفته‌هاست وضعیت ساخت و یا توقف پروژه احداث شهر فرودگاهی چابهار بلاتکلیف است.

این در حالی است امیر حیدری در نشست خبری اعلام کرد منطقه آزاد یک تعهد حقوقی ایجاد کرده و سال ۹۷ متعهد شده ترمینال مسافری را در فرودگاه فعلی کنارک بسازد اما در حال حاضر شانه خالی کرده است؛ به نظر می‌رسد اصلی‌ترین دلیل برگزار نکردن نشست خبری و شفاف‌سازی پروژه همین تعهدی باشد که منطقه آزاد را زیر فشار قرار داده است.

کد خبر 567458

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha