یک فعال اصلاح‌طلب معتقد است که مردم امروز به سمت انتخاب یک رئیس‌جمهور دیپلمات گرایش پیدا کرده‌اند؛ کسی که هم اهل مذاکره باشد و هم توان انجام این کار را داشته باشد. اصلاح‌طلبان این گرایش را می‌بینند اما نمی‌خواهند اشتباه انتخابات سال‌های ۹۲، ۹۴ و ۹۶ را تکرار کنند.

ظریف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نامه نیوز، علی صوفی فعال اصلاح‌طلب ادامه داد: «وقتی اصلاح‌طلبان از نامزدی حمایت می‌کنند و او رأی می‌آورد، انتظار دارند او دیدگاه‌های اصلاح‌طلبانه را در مجلس یا دولت دنبال کند. آقای روحانی یا برخی نمایندگان مجلس دهم ذاتا اصولگرا بودند و با حمایت اصلاح‌طلبان توانستند از مردم رأی بگیرند، اما برخی جاها که کم آوردند، به اصل خود برگشتند و اصولگرایانه رفتار کردند. بنابراین اصلاح‌طلبان دیگر نمی‌خواهند خودشان را خرج روش‌های اصولگرایی یا غیراصلاح‌طلبانه کنند».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره حمایت اصلاح‌طلبان از محمدجواد ظریف برای انتخابات ۱۴۰۰ تأکید کرد: «درخشش آقای ظریف در صحنه دیپلماسی است، حال آنکه رئیس‌جمهور باید در هر دو بُعد سیاست داخلی و سیاست خارجی فعال باشد. تا الان ندیدم کسی را که در حوزه دیپلماسی درخشیده باشد و ماهر باشد، ضمنا بتواند در حوزه سیاست داخلی هم فعال شود. در حوزه سیاست خارجی، دیپلمات برای تحقق اهداف و منافع ملی کشور می‌تواند به طرف مقابل راست نگوید یا شفاف عمل نکند، اما این رویکرد در حوزه سیاست داخلی جواب نمی‌دهد».

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: «هم‌اکنون انتخاب نامزد اصلاح‌طلب تنها معیار مشخص‌شده در جریان اصلاحات برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ است؛ اتفاقی که در انتخابات مجلس سال ۹۸ هم افتاد و همچنان اصلاح‌طلبان روی آن توافق دارند به‌جز حزب کارگزاران. کارگزاران همان سال ۹۸ از راهبردهای انتخاباتی شورای عالی سیاست‌گذاری تمکین نکرد، خودش لیست داد و در لیست اعلامی‌اش جبهه پایداری هم بود». 

کد خبر 567383

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 18
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    17 1
    لعنت برشما وانتخاباتتان مردم رابیچاره کردید