تیم گذار جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا می‌گویند او روز سه‌شنبه گزینه‌هایش را برای چندین مقام ارشد اطلاعاتی اعلام خواهد کرد.

جو بایدن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک تایمز، جو بایدن روز سه‌شنبه در شهر ویلیمینگتون در ایالت دلاویر آمریکا آلخاندرو مایورکاس را به عنوان نخستین لاتین‌تبار برای وزارت امنیت داخلی، آوریل هینس را به عنوان نخستین زن به عنوان رئیس سازمان اطلاعات ملی و جان کری، وزیر خارجه پیشین را به عنوان نماینده ویژه‌اش در امور محیط زیست معرفی خواهد کرد.

این خبر پس از آن منتشر می‌شود که تیم گذار جو بایدن تایید کردند که او آنتونی جی بلینکن را به عنوان وزیر خارجه و جیک سالیوان را به عنوان مشاور امنیت ملی‌اش نامزد خواهد کرد.

بایدن همچنین لیندا تامس- گرین‌فیلد را به عنوان سفیر آمریکا در سازمان نامزد خواهد کرد و با بازگردان این مقام به سطح کابینه به تامس-گرینفیلد، زن آمریکایی آفریقایی تبار یک صندلی در شورای امنیت ملی آمریکا خواهد داد.

جان کری که برای مقامش نیاز به تایید مجلس سنا ندارد، به صورت تمام‌وقت به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور اقلیمی مسئول مبارزه با بحران اقلیمی خواهد شد و در شورای امنیت ملی هم حضور خواهد داشت.

آوریل هینس نخستین زنی که به عنوان رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا انتخاب شده است

این انتخاب‌ها نشان‌دهد دور هم آمدن دوباره گروهی از مقامات ارشد پیشین از دوران دولت اوباما هستند که اغلبشان در وزارت خارجه و کاخ سفید از نزدیک با هم کار کرده‌آند و در چندین مورد از سال‌ها پیش ازتباط‌های نزدیک با أقای بایدن دارند. این افراد به عنوان دیپلمات‌ در سراسر جهان شناخته شده‌اند و باور مشترکی به اصول سیاست خارجی حزب دموکرات یعنی همکاری بین‌المللی، اتحادهای قوی آمریکا و نقش رهبری آن در صحنه جهانی، اما حفظ احتیاط در مداخله‌های خارجی پس از جنگ‌های عراق و افغانستان دارند.

ترکیب نژادی و جنسی این افراد همچنین بیانگر تعهد اعلام‌شده بایدن به تنوع افراد است که به خصوص در در دنیای سیاست خارجی و امینت ملی که اغلب در اختیار مردان سفیدپوست بوده است، جای چندانی نداشته است.

کد خبر 567348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha