شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۶ هزار و ۶۹۰ واحد روبه‌رو شد.

بورس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس،‌ بورس اوراق بهادار تهران امروز هم روند رو به رشد به خود گرفت و به نظر می‌رسد، سهامداران به خرید سهام ارزنده روی آورده‌اند، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۶۶۹۰ واحد در نقطه یک میلیون و ۳۷۵ هزار و  ۵۳۸ واحد رسید.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن که بیشتر مورد توجه معامله‌گران قرار می‌گیرد امروز با افزایش ۴ هزار و ۹۲۳ واحد به رقم ۳۸۷ هزار و ۶۱۴ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۳۰۱ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از ۱۱.۸ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱.۴میلیون نوبت معامله و به ارزش ۱۱ هزار و ۷۳۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نقشه معاملات امروز بورس تهران

ارزش معاملات فرابورس که امروز به بیش از ۳ هزار و ۹۷۸ میلیارد تومان رسید مجموع ارزش معاملات امروز بورس اوراق و فرابورس ایران به بیش از ۱۵ هزار و ۷۱۳ میلیارد تومان رسید.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز رنگ بوده که حکایت از رشد شاخص‌ها دارد گرچه رشد این شاخص‌ها حداکثر ۱.۷ درصد بوده است که در بازار اول بورس روی داد.

امروز شاخص کل بورس و همچنین شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی سهام هر کدام ۱.۲ درصد رشد کردند. همچنین شاخص کل بورس با معیار هم‌وزن ۱.۲ درصد رشد کرد.

شاخص قیمت با معیار هموزن ۱.۲درصد رشد کرد. شاخص آزاد شناور ۱.۳ درصد افزایش یافت. شاخص بازار اول بورس ۱.۷ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس فقط ۰.۴۷ درصد افزایش یافت.

روند یکساله شاخص بورس تهران

امروز نمادهای شاخص‌ساز به ترتیب شامل پالایش نفت اصفهان، گل‌گهر،‌چادرملو، پالایش نفت تهران و بانک ملت بوده‌اند. همچنین شاخص‌های شستا و فولاد مبارکه بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

نمادهایی که امروز بیش از همه مورد معامله قرار گرفت شامل شستا، ایران‌خودرو، ملی مس، فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت، پالایش نفت بندرعباس و سرمایه‌گذاری سیمان تأمین بوده‌ اند.

امروز در پایان معاملات فرابورس ایران شاخص کل ۲۰۷ واحد رشد کرده و به رقم ۱۶ هزار و ۶۸۲ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک میلیون و ۱۳۵ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران در فرابورس بیش از ۲.۴ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی درقالب ۶۶۱ هزار معامله و به ارزش ۳۹۷۸ میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای هلدینگ معدنی خاورمیانه،‌برق کهنوج، صنعتی مینو، توسعه مالی مهر آیندگان، فرابورس و گروه سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نمادهای لاستیک یزد، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات،‌پتروشیمی ارومیه، سرمایه‌گذاری پویا، برق و انرژی پیوندگستر پارس، دامداری تلیسه نمونه و بانک دی نمادهای پر تراکنش فرابورس بوده‌اند.

به گزارش فارس، با توجه به ریزش‌های پیاپی شاخص‌های بورس در دو ماه گذشته اکنون به اعتراف اکثر کارشناسان سهام عمده شرکت‌ها ارزنده شده و به کف قیمت رسیده و به اعتقاد آنها اکنون وقت خریدن سهام ارزنده است و نه زمان فروش.

از طرفی به گفته یکی از مدیران بورس تهران سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی که به تازگی وارد بورس شده‌اند سهام کم ریسک و ارزنده‌ای است که قیمت هر یک از سهام این شرکت‌ها بین ۸۶ تا ۱۰۰ تومان است و واقعا ارزش خرید سهام دارند.

همچنین امروز از فرابورس خبر رسید به زودی سه شرکت جدید وارد فرابورس می‌شوند که شامل مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن، شرکت چوب خزر کاسپین و سپیدار سیستم در نوبت عرضه اولیه در فرابورس ایران قرار دارند.

همچنین کارشناسان مرتب می‌گویند، سرمایه‌گذاری باید از محل پس‌انداز انجام شود و به هیچ وجه با فروش دارایی‌های قابل استفاده اقدام به سرمایه‌گذاری در بورس نشود، چون سرمایه‌گذاری بورسی همراه با ریسک و خطر است.

از طرفی با توجه به اینکه ترکیب سرمایه‌گذاران در بورس با ورود سهامداران عدالت و آزاد شدن سهام عدالت تغییر کرده، بنابر این باید قوانین بازار سرمایه نیز به تناسب ترکیب جدید سرمایه‌گذاران در بورس تغییر پیدا کند.

کد خبر 567266

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    5 1
    ورودبه بورس=بازیچه دست دولت۰۰۰۰
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    3 2
    دزدی آشکار
  • ما سبزی از بورس ندیدیم IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    9 3
    ما سبزی از بورس ندیدیم امروز همه سهام ما(فاراک، وارین، ذوب، غسالم و ....) توی منفی ۵ بود این هفته بیشترین ضرر کردیم.