شهردار منطقه ۲۲ تهران از برپایی کارگاه های مترو برای احداث دو ایستگاه خط ۱۰ مترو در جنوب میدان دریاچه و بخشی از میدان اتریش واقع در آخرین منطقه تهران خبر داد.

نوذرپور شهردار منطقه 22 هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین، علی نوذرپور، شهردار منطقه ۲۲ تهران، توجه بیشتر به توسعه حمل و نقل عمومی را از اولویت‌های این منطقه تهران برشمرد و گفت: مجموعه اقداماتی که در حوزه مترو انجام شده است باید استمرار پیدا کند، به ویژه آغاز عملیات اجرایی خط ۱۰ و افتتاح ایستگاه‌هایی که در دستور کار است و می‌تواند تاثیر مثبتی در حمل و نقل عمومی و رضایتمندی شهروندان ایجاد کند.

وی درباره خط ۱۰ مترو در منطقه ۲۲ گفت: در دو نقطه از منطقه ۲۲ یعنی در جنوب میدان دریاچه و بخشی از میدان اتریش دو قطعه زمین مورد نیاز در اختیار مترو گذاشته شده و کارگاه‌های مترو شکل گرفته است. دستگاه TBM به این نقاط آورده شده و در حال انجام مقدمات برای آغاز عملیات اجرایی از جنوب میدان دریاچه به سمت منطقه ۵ است.

نوذرپور با بیان اینکه کار اجرایی به معنی شروع عملیات دستگاه TBM از اسفند ماه انجام خواهد شد، افزود: منابع مالی مورد نیاز از طریق در اختیار گذاشتن زمین و عوارض بخشی از مجموعه‌ها مانند مجتمع ایستگاهی وردآورد و برخی از اراضی دیگری که امکان بارگذاری داشت در اختیار مترو قرار داده شده و مترو در حال حاضر آمادگی کامل را برای آغاز عملیات اجرایی دارد.

خط ۱۰ متروی تهران با ۴۳ کیلومتر طول و ۳۵ ایستگاه از تهران‌پارس آغاز و تا وردآورد ادامه دارد و مناطق یک تا ۵ و ۲۲ را پوشش می‌دهد.

کد خبر 567251
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha