فرماندار اشنویه گفت: میزان برخورداری روستاهای این شهرستان آذربایجان غربی از نعمت گاز با اتمام پروژه‌های در دست اجرا به صد درصد می‌رسد.

گازرساني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا‏‏، عبدالسلام مام‌عزیزی اظهار داشت: تا قبل از دولت تدبیر و امید، تنها ۸درصد از روستاهای این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار بود که در طول این دولت و با اتمام طرح‌های در حال اجرا، میزان برخورداری روستانشینان این شهرستان به ۱۰۰ درصد می‌رسد که این امر یک انقلاب در حوزه گازرسانی در آذربایجان‌غربی است.

وی افزود: گازرسانی به روستاهای هق، شیخان، میراباد، کانی‌رش خالداباد، قلاتیان، دورود، کیسل‌اباد، تاژاندره و بطریان به پیمان واگذار شده و عملیات اجرایی در آنها ۱۵ درصد پیشرفت دارد. عملیات گازرسانی به منطقه دشت بیل این شهرستان نیز با ۱۷ روستا از ۷۰ درصد پیشرفت برخوردار است که ۷روستا از این تعداد در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار اشنویه اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۰۰ درصد خانوارهای شهری و ۴۰ روستای این شهرستان از گاز طبیعی بهره‌مندند و عملیات گازرسانی به ۳۱ روستا در حال اجرا و سه روستا آماده واگذاری است.

شهرستان اشنویه با ۷۴ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و هم‌مرز با ۲ کشور عراق و ترکیه است. این شهرستان مرزی دارای ۷۴ روستا و ۲ بخش مرکزی و نالوس است.

کد خبر 567222

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha