هفته گذشته یک پویش متفاوت در سیزدهمین تکه پایتخت اجرا شد و یک طرح ویژه برای نخستین بار در شهر تهران و همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در منطقه ۱۳ کلید خورد.

بخوان و هديه كن

همشهری آنلاین_پروانه بهرام‌نژاد: طرحی که وقتی آن را با «احمد مسجدجامعی» عضو شورای اسلامی شهر تهران در میان گذاشتند، از آن استقبال کرد و به این منطقه آمد تا از نزدیک شاهد اجرای پویش باشد و در این حرکت فرهنگی شرکت کند. براساس پویش «کتاب در حرکت» تعدادی کتاب در اختیار شهروندان قرار گرفت تا بعد از مطالعه آن را به سایر شهروندان بدهند یا به کتابخانه ملی بازگردانند. همزمان با اجرای این پویش، کتابگردی مسجدجامعی هم اجرا شد. در این بازدید عضو شورای‌شهر تهران به غرفه کتاب ایستگاه‌های مترو و انتشارات فعال در منطقه ۱۳ سر زد. پویش کتاب در حرکت با همکاری معاونت امور اجتماعی شهرداری منطقه۱۳ و سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا شد. براساس این طرح دست‌اندرکاران هزاران جلد کتاب رایگان در ۴ ایستگاه مترو این منطقه به شهروندان هدیه کردند. در چند قاب این صفحه گوشه‌هایی از این پویش و کتابگردی را می‌بینید.  

احمد مسجدجامعی با حضور در ایستگاه‌های مترو شهروندان را به پویش کتاب در حرکت دعوت کرد.  

غرفه‌های کتاب مستقر در ایستگاه‌های مترو شهید کلاهدوز، نیروی هوایی، نبرد و پیروزی همچنان میزبان دوستداران کتاب است.  
 

حضور عضو شورای‌شهر تهران در انتشارات بین‌المللی حافظ و گفت‌وگو با اعضای آن و اهدای گل به فعالان این عرصه، بخش دیگر کتابگردی احمد مسجدجامعی در منطقه ۱۳ بود.  

احمدمسجدجامعی جدیدترین کتاب‌های انتشارات محلی را تورق و دقایقی را به مطالعه و خوانش کتاب برای حاضران سپری کرد.  

مکانیک خودرو، فروشنده شیرآلات منزل و کتاب فروش و... همگی جزو کسبه‌ای بودند که سهمی از اهدای کتاب در قالب این طرح داشتند و متولیان فرهنگی آنها را به مطالعه ترغیب کردند.

کد خبر 567219

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha