سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: هیئت وزیران در پی تعهد کارخانجات سیمان برای حفظ قیمت برای مصرف کنندگان در سقف مصوب، تصمیم گرفت

 با مکلف شدن کارخانه ها به توزیع سیمان تولیدی از طریق شبکه اصناف و صرفا در بازار داخلی ،این محصول از سبد حمایتی خارج شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های بازرگانی و صنایع و معادن و با توجه به تعهد کارخانجات تولید کننده سیمان  مبنی بر حفظ قیمت مصرف‌کننده سیمان، تا سقف تنی 650 هزار ریال برای  تیپ یک مجوز خروج سیمان را از سبد حمایتی دولت صادر کرد.

بر اساس این مصوبه، کارخانجات تولید‌کننده سیمان موظف شدند کل سیمان تولیدی خود را تا سقف قیمت توافق شده از طریق شبکه توزیع اصناف در بازار داخلی توزیع کرد.

بر اساس این مصوبه ، هیئت وزیران همچنین برای جلوگیری از صادرات سیمان به خارج از کشور، عوارض صادرات سیمان را به ازاء هر تن یک میلیون ریال تعیین کرد.

بر این اساس، آیین‌نامه نحوه تأمین و توزیع سیمان بر اساس مصوبه کمیته ماده یک طرح جامع سیمان و با تصویب وزارتخانه‌های بازرگانی و صنایع و معادن اجرایی خواهد شد و وزارتخانه‌های بازرگانی و صنایع و معادن موظف شدند ظرف یک ماه نسبت به تهیه و پیشنهاد متن اصلاحیه طرح جامع سیمان اقدام و جهت تصویب به هیئت وزیران ارائه کنند.

مصوبه دولت همچنین کارخانجات تولید سیمان را موظف کرد نسبت به تحویل سیمان حواله‌های صادره تا تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه اقدام کنند.

همچنین هیئت وزیران وزارت بازرگانی را موظف کرد با همکاری وزارت صنایع و معادن نسبت به نظارت بر اجرای مطلوب این تصویب‌نامه و اتخاذ تصمیمات لازم اقدام کند. همچنین در صورت تغییر هزینه‌های تولید، کمیته ماده (1) طرح جامع سیمان، نرخهای جدید را با کارخانجات توافق خواهد نمود.

این مصوبه در تاریخ 10/4/1387 از سوی پرویز داوودی معاون اول رئیس جمهور به دستگاههای اجرایی برای اجرا ابلاغ شده است.

کد خبر 56720

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز