دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
۰ نفر

مدیر تعاون روستایی خراسان ‌رضوی گفت: کشاورزان عجله نکنند و به میزان نیاز در بازار یا در بازار حمایتی عرضه داشته‌ باشند. زعفران را نگه‌ دارند، زیرا قیمت زعفران بالاتر از چیزی‌ است که در بازار عرضه می‌شود.

زعفران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ایرج ناصری‌مقدم درباره خرید حمایتی زعفران اظهار ‌کرد: خرید حمایتی به معنای ورود سازمان‌های دولتی به بازار برای تثبیت قیمت‌هاست تا کشاورز ضرر نکند. تعاونی روستایی و جهاد کشاورزی با ورود خود جلوی کاهش قیمت را گرفت و در حال حاضر قیمت زعفران در بازار تقریبا با قیمت خرید حمایتی تعادل دارد. خرید تضمینی با خرید حمایتی تفاوت دارد و زعفران همواره حمایتی خریداری می‌شود. در خرید تضمینی تمام محصول موجود در بازار خریداری می‌شود اما خرید حمایتی صرفا برای ایجاد تعادل در بازار است. در حال حاضر ما در خرید حمایتی به هدف خود مبنی بر ایجاد تعادل در بازار رسیده‌ایم.

مدیر تعاون روستایی خراسان ‌رضوی افزود: در خرید حمایتی ممکن است در سال ۱۰ درصد محصول بازار خریداری شود و در سالی دیگر، هیچ خریدی انجام نشود. در زمینه کشمش در خراسان ‌شمالی، بدون خرید صرفا با ورود قیمت از ۱۵۰۰ تومان به ۴۵۰۰ تومان رسید. خرید حمایتی زعفران از ۱۱ آبان ۹۹ آغاز شده و تا ۳۰ آذر در ۱۰ مرکز ادامه دارد. تاکنون حدود ۴ تن و ۹۰۰ کیلو خرید انجام شده ‌است. به کشاورزان توصیه می‌کنیم به میزان نیاز در بازار عرضه داشته‌ باشند و زعفران را نگه‌ دارند. قیمت بالاتر از چیزی‌ است که در بازار عرضه می‌شود و زعفران گران می‌شود.

کد خبر 567152

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha