مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان اعلام کرد ۲۵۵۸ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح حفاظت و احیای تالاب انزلی در نظر گرفته و کار آغاز شده است.

پاکسازی تالاب انزلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا‏‏، ساسان کفایی گفت: این اعتبارات ویژه دولت برای اجرای طرح ۷ ساله احیای تالاب انزلی است که برای نظم‌بخشی و برنامه‌ریزی مناسب‌تر احیا و حفاظت از این تالاب بین‌المللی، دبیرخانه تالاب در محیط ‌زیست گیلان تشکیل و برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت طراحی شده و در دست اقدام است. پروژه‌های احیای تالاب انزلی در قالب برنامه میان‌مدت ۷ ساله از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۵ تدوین شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان افزود: ابعاد مدیریت احیای تالاب از جمله مدیریت فاضلاب، پسماند، حفاظت از اکوسیستم، مدیریت رسوبات حوزه آبخیز، پایش تالاب، فعالیت‌های اکوتوریستی، برنامه‌های آموزشی و ارتقای فرهنگ زیست محیطی در قالب ۱۰ کد پروژه تعریف شده است.

وی با بیان اینکه گیلان با داشتن ۹ تالاب در زمره تاپ‌ترین استان‌ها به لحاظ بهره‌مندی از این ظرفیت ارزشمند است، گفت: اما این استان عملا فاقد دبیرخانه‌ای قوی و منسجم در زمینه تالاب بود که با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده این دبیرخانه در ماه‌های اخیر در استان شکل گرفته است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست اظهار کرد: امیدواریم با همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد، جوامع محلی و مردم این خطه، بتوانیم با توان بیشتری برای حفاظت و احیای تالاب انزلی گام برداریم تا در آینده تالاب انزلی را به یکی از مهم‌ترین مراکز اکوتوریسم و گردشگری کشور تبدیل کنیم.

کفایی با اشاره به مشکلات گسترش گیاه مهاجم سنبل آبی در تالاب انزلی تاکید کرد: گیاه سنبل آبی سرعت رشد بسیار بالایی دارد و با توجه به اینکه گسترش این گیاه مهاجم تاثیر زیادی در اکوسیستم تالاب انزلی می گذارد باید با تمام توان و استفاده حداکثری از مشارکت کلیه ذی‌نفعان محلی و دستگاه‌های مرتبط و متولی حفاظت از تالاب، به مبارزه مکانیکی با این گونه پرداخت.

کد خبر 567134

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha