مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱
۰ نفر

 رئیس اداره دامپزشکی شهرستان استهبان گفت: ۹۱ راس گوسفند و بز در منطقه دهویه رونیز از توابع شهرستان استهبان در استان فارس به دلیل مسمومیت تلف شدند.

تلف شدن دام سبک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد هادی محبوبی اظهار کردد: با دریافت گزارشی مبنی بر تلف شدن تعدادی دام، گروه دامپزشکی شهرستان به محل اعزام شدند و مشاهده کردند که تعداد ۹۱ رأس گوسفند و بز متعلق به یک دامدار شهرستان تلف شدند و به همین دلیل کارشناسان به بررسی میدانی و نمونه برداری اقدام کردند.

محبوبی ادامه داد: با دستور دادستان شهرستان و با حضور دامدار و نیروی انتظامی لاشه دام‌ها با رعایت مسائل بهداشتی دفن شد.

رئیس اداره دامپزشکی استهبان از برداشت نمونه و ارسال به آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان برای تعیین علت دقیق حادثه خبر داد و گفت: برابر اعلام نظر نهایی کارشناسان آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان فارس با توجه به نتیجه آزمایش‌ها علت تلف شدن، مسمومیت دام‌ها با کود اوره بوده است.

وی با بیان اینکه کود اوره از کودهای کشاورزی است که در صورت خوردن آن توسط دام ها موجب مسمومیت و مرگ و میر دام می شود، اظهار  کرد: اطلاع رسانی به موقع کشاورزان هنگام کود پاشی مزارع با مواد شیمیایی، نقش موثری در عدم چرای دام در این مناطق و جلوگیری از مسمومیت دام دارد.

کد خبر 567044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha