۷۸ هزار و ۴۹۲ نفر در طرح اقدام ملی مسکن استان اصفهان ثبت نام کرده‌اند که ۴۴ هزار و ۸۶۹ نفر از آنها حائز شرایط دریافت مسکن ملی هستند.

طرح اقدام ملی مسکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امیر زاغیان، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان روز یکشنبه ۲ آذر گفت: تاکنون ۹ هزار و ۶۸۸ نفر از دارندگان شرایط افتتاح حساب و ۶ هزار و ۱۵۹ نفر پول واریز کرده‌اند. سهم استان اصفهان در این طرح بیش از ۷۰ هزار واحد است و هر متقاضی ابتدا باید ۴۰ میلیون تومان واریز کند. تاکنون در مجموع ۳ میلیون و ۸۷۲ هزار و ۶۴۲ متر مربع زمین برای طرح اقدام ملی مسکن تخصیص یافته و به بنیاد مسکن، ستاد اجرایی، تعاونی‌ها، انبوه‌سازان و شهرهای جدید واگذار شده است.

وی افزود: واحدهای مسکونی در طرح اقدام ملی و تولیدمسکن، برای متقاضیان شهر اصفهان در شهرهای جدید بهارستان و فولادشهر ساخته می‌شود و منبع تامین مالی طرح اقدام ملی آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی است و در صورت واریز وجه توسط متقاضیان واحدها بسته به پیشرفت فیزیکی به مرور تا ۲ سال آینده واگذار می‌شود.

سهم استان اصفهان در طرح اقدام ملی تولید مسکن، ۷۰ هزار و ۷۸۰ واحد مسکونی است که از این تعداد ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی و ۲۹ هزار و ۲۸۰ واحد در سایر شهرهای استان احداث می‌شود. طرح مسکن ملی شامل متقاضیان متاهلی می‌شود که پیش از این از امکانات دولتی مانند زمین، آپارتمان یا تسهیلات یارانه دار استفاده نکرده و پنج سال سابقه سکونت در شهر مربوط به تقاضای ساخت مسکن را داشته باشند.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته خواهد شد.

کد خبر 566955

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha