شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴
۰ نفر

پس از اینکه وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد مذاکراتی در مورد محرک‌های مالی ادامه دارد، جذابیت طلا افزایش یافت و قیمت آن بالا رفت.

طلا

به گزارش همشهری آنلاین، فارس به نقل از رویترز نوشت: پس از اینکه «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: مذاکراتی در مورد محرک‌های مالی ادامه دارد، جذابیت طلا افزایش یافت و قیمت طلا بالا رفت.    

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۴.۴۵ دلار افزایش ۱۸۷۰.۹۹ دلار فروخته شد.

منوچین گفت: وی و مارک میدوز، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید با رهبران جمهوری خواه کنگره در مورد حمایت‌های مالی بیشتر صحبت خواهد کرد.

 دیوید مگر، تحلیلگر بازار گفت: «فکر جلو رفتن مذاکرات محرک های مالی بار دیگر قیمت طلا را تقویت کرد و تا آنجا که ما متوجه شدیم، نقدینگی بانک مرکزی و محرک‌های مالی، عوامل پشت صحنه این بازار بوده‌اند.»

با انتشار گزارش‌های مثبت واکسن شرکت‌های فایرز و مدرنا در ۱۲ روز گذشته، قیمت طلا ۵ درصد افت کرد.

طلا امسال تا حد زیادی از خسارت اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا و به تبع آن، اجرای محرک‌های اقتصادی، سود برده است.

جفری کریستین، تحلیلگر بازار گفت: اما از آنجا که «ماه‌ها زمان می‌برد تا واکسن به اندازه کافی که موثر باشد، پخش شود و دولت آمریکا همچنان در بن‌بست گیر کرده است»، طلا همچنان تقویت شده است.

بانک «بنک آو آمریکا» اعلام کرد، در بحبوحه هجوم به دارایی‌های ریسک پذیر در هفته گذشته، سرمایه‌گذاران ۴ میلیارد دلار از بازار طلا بیرون کشیده‌اند که بیشترین خروج سرمایه تاکنون بوده است.

کد خبر 566745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارز و طلا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha