معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به تکرار ادعای تفکیک استان و اینکه گفته شده طرح مراحل نهایی خود را طی می‌کند، گفت: این حرف‌ها دروغ است و وزارت کشور برنامه‌ای در این زمینه ندارد.

سید احمد احمدی‌زاده 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیداحمد احمدی‌زاده  افزود: با کسانی که نسبت به انتشار این‌گونه مطالب کذب اقدام می‌کنند برخورد قانونی خواهد شد. در شرایط امروز که کشور درگیر بیماری کروناست، انتشار چنین مطالب خلاف واقع می‌تواند تبعات اجتماعی، سیاسی و امنیتی به دنبال داشته باشد و آرامش مردم و جامعه را بر هم بزند و بنابراین از شهروندان انتظار داریم به این شایعات توجه نکرده و آنها را بازنشر ندهند.

موضوع تقسیم و تفکیک استان فارس در فضای مجازی هر بار مطرح می‌شود و مسئولان آن را تکذیب می‌کنند. ششم مهر ۹۹ مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس اعلام کرد: موضوع تقسیم استان فارس به چند استان در دستور کار نیست. حجت رضایی با اشاره به سخنان یکی از نمایندگان غیربومی فارس در مجلس شورای اسلامی درباره تقسیم استان فارس، افزود: این موضوع در استان مطرح نشده است و در دستور کار بررسی نیست.

وی اظهار کرد: افزایش شمار شهرستان‌های فارس از ۲۹ به ۳۶ شهرستان که در سال گذشته صورت پذیرفت از جمله طرح‌های دولت برای تسهیل در خدمات‌رسانی و تمرکززدایی بوده است که براساس سال‌ها مطالعه و بررسی‌ کارشناسی انجام شده است. موضوع تقسیم فارس به دو استان، تاکنون از سوی مقامات دولتی مطرح نشده است.

پیش از این نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرده بود برخی استان‌های کشور باید به دو یا سه قسمت تقسیم شوند. ابوالفضل ابوترابی گفته بود: برای تمرکززدایی و کاهش بوروکراسی اداری و همچنین حل مشکلات مردم، باید استان‌های اصفهان، کرمان، فارس به دو قسمت و استان سیستان و بلوچستان به سه قسمت تقسیم شوند.

سعید جلالی، مدیر کل تقسیمات کشوری وزارت کشور ۲۲ شهریورماه ۹۸ در واکنش به مطالب مطرح‌شده درباره ایجاد استان‌های جدید در ایران از جمله در جنوب استان فارس گفت: دولت هیچ برنامه‌ای برای ایجاد استان جدید ندارد.

کد خبر 566697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha