شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
۰ نفر

حکم قصاص جوانی که از ۱۶ سال پیش تاکنون در زندان گرگان است با بخشش اولیای دم امروز (شنبه اول آذر) لغو شد.

بخشش از اعدام

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امروز با حضور رئیس کل دادگستری گلستان و اعضای شعبه صلحی شورای حل اختلاف زندان گرگان، خانواده مقتول بزرگوارانه از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و از اجرای حکم قصاص منصرف شدند. با لغو حکم قصاص این جوان که از ۱۶ سال پیش در زندان است آزاد شد و فرصت جبران اشتباه و زندگی دوباره یافت.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در این پرونده، محکوم به قصاص ناخواسته در دعوا سبب مرگ همسایه‌اش شد و به این ترتیب هم جان پدر دو فرزند را گرفت هم روزهای خوب جوانی‌اش را از دست داد. ناتوانی در کنترل خشم و نیاموختن مهارت‌های ارتباطی و گفتگو متاسفانه هر از گاهی اتفاق‌هایی ناگوار رقم می‌زند و مرتکبین این حوادث ناگوار هم بلافاصله از کرده خود پشیمانند.

هادی هاشمیان افزود: از ابتدای امسال ۱۶ حکم قصاص با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و مدد ریش‌سفیدان، علما و بزرگان اقوام و طوایف استان لغو شد. امسال ۱۴۰۰ محکوم جرایم غیر عمد که یا زندانی بودند یا در آستانه ورود به زندان، با پادرمیانی اعضای شوراهای حل اختلاف سراسر استان و کمک متنفذین و ریش‌سفیدان با گذشت بزرگوارانه صاحبان حق طعم آزادی چشیدند.

کد خبر 566695
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha