جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
۰ نفر

رودالف ویلیام لوئیزرودی جولیانی (Rudolph William Louis Giuliani)، مشهور به رودی جولیانی، سیاستمدار آمریکایی در سال ۱۹۴۴ در بروکلین نیویورک متولد شد. وی هم اکنون مشاور و وکیل شخصی دونالد ترامپ است.

Rudy Giuliani

به گزارش همشهری آنلاین، رودی جولیانی در ۲۸ می ۱۹۴۴ در محله بروکلین نیویورک زاده شد. وی فارغ‌التحصیل از کالج منهتن نیویورک در سال ۱۹۶۵ است. جولیانی دارای دکتری حقوق از دانشگاه نیویورک در سال ۱۹۶۸ است.

وی از ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۳ معاون دادستان کل ایالات متحده آمریکا بود. در آن سال او دادستان ایالات متحده برای ناحیه جنوبی نیویورک شد و تا سال ۱۹۸۹ این سمت را برعهده داشت. عمده سرشناسی جولیانی مربوط به دوران عهده‌داری شهرداری نیویورک  طی سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۱ است.  

با روی کار آمدن  دونالد ترامپ، جولیانی به عنوان گزینه‌ای برای پست وزارت خارجه آمریکا مطرح شد. سابقه آشنایی وی با دونالد ترامپ به تقریباً سال ۲۰۰۰ می‌رسد؛ زمانی که هر دو در یک کنفرانس خبری داخلی در شهرداری نیویورک شرکت داشتند. در این کنفرانس خبری، دونالد ترامپ تاجر احساس قرابت شدیدی با رودی جولیانی پیدا کرد و در جریان رقابت‌های انتخاباتی آمریکا در سال ۲۰۱۶ رودی جولیانی، یکی از حامیان پرشور دونالد ترامپ بود. از وی به عنوان مشاور غیررسمی دونالد ترامپ نام برده می‌شود

کد خبر 566470

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha