مجموع نظرات: ۰
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
۰ نفر

 دبیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران البرز گفت: احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی با ورود سامانه بارشی به این استان پیش‌بینی شده است.

سیلاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا فلاح‌نژاد افزود: آخرین الگوهای پیش‌بینی حاکی از تقویت سامانه بارشی است که از روز گذشته ۲۹ آذر وارد استان البرز شده و پیامد آن رگبار شدید، رعد و برق، باران یخ زده، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید و در ارتفاعات رگبار برف و باران، رعد و برق از اواخر امشب جمعه ۳۰ آبان ماه تا صبح یکشنبه ۲ آذر خواهد بود.

وی ادامه داد: کاهش میدان دید، اختلال در تردد و آبگرفتگی معابر شهری، ریزش سنگ، رانش کوه در ارتفاعات و جاده های کوهستانی، سیلابی شدن رودخانه‌ها از اثرات این مخاطره طبیعی است.

فلاح نژاد بیان کرد: اجتناب از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به دلیل بارش لحظه ای و شدید، عدم اسکان در دامنه کوه ها به دلیل ریزش سنگ و رانش کوه از توصیه های مدیریت بحران در این زمینه به شمار می رود.

وی یادآور شد: داشتن زنجیر چرخ، اطمینان از سلامت خودرو از جمله برف پاک کن و وسایل گرمازا، خودداری از هرنوع عملیات بتن‌ریزی در ارتفاعات از دیگر توصیه‌ها با هدف پیشگیری از خسارت های ناشی از ورود این سامانه بارشی است.

کد خبر 566442

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha