رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: یک مخترع جوان ارومیه‌ای نخستین گیربکس اتوماتیک را در ایران ساخت.

ساخت گیربکس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیروس یوسفی بیان کرد: اسماعیل عطارد مخترع جوانی است که با استفاده از امکانات دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی، اقدام به تولید گیربکس اتوماتیک کرده است.

وی افزود: این گیربکس اولین گیربکس اتوماتیک با تکیه بر دانش فنی داخلی است که در مرکز رشد دانشگاه فنی استان به همت محققان بومی تولید شد و کاربرد اصلی آن در خودروهای چینی و داخلی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد قطعات این گریبکس ساخت داخل است، اظهار کرد: طراحی و ریخته‌گری این قطعه نیز کاملا بومی و منحصر به فرد است.

یوسفی این دستاورد را ابتکاری بزرگ و قدمی موثر در صنعت خودروسازی کشور عنوان کرد و ادامه داد: کشش بازار داخلی به استفاده از گیربکس اتوماتیک از یک طرف و اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه از طرف دیگر سبب شده است تا تولید گیربکس به یک ایده در ذهن این جوان خلاق تبدیل شود.

وی قدرت بالا و صرفه اقتصادی را از مزیت‌های این گیربکس اتوماتیک در مقایسه با نمونه‌های مشابه خارجی دانست و گفت: کاهش هزینه‌های خدمات پس از فروش و دسترسی آسان‌تر به این خدمات از دیگر مزیت‌های این محصول تولیدی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سالانه حدود ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید داخل نیازمند نصب گیربکس اتوماتیک است، اظهار داشت: بهره‌مندی از گیربکس تولید داخل نه تنها سبب کاهش وابستگی خواهد شد بلکه از خروج مقدار قابل توجهی ارز از کشور نیز جلوگیری خواهد کرد.

کد خبر 566402

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha