استاندار هرمزگان با انتقاد از تخریب منزل زن ۳۵ساله بندرعباسی، بر برخورد اداری و قضایی با عاملان این تصمیم نادرست و غیراصولی تاکید کرد.

تخریب آلونک

به گزارش همشهری آنلاین، روز گذشته ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد ماموران شهرداری بندرعباس در حال تخریب آلونک یک زن هستند؛ زنی ۳۵ ساله که سرپرست خانوار است. این کلیپ که یادآور ماجرای «آسیه پناهی» زن ۶۰ساله کرمانشاهی بود که ۳۰ اردیبهشت سال گذشته در گیر و دار جلوگیری از تخریب آلونکش توسط لودرِ ماموران شهرداری کرمانشاه جان باخت، احساسات کاربران را بسیار جریحه‌دار کرد. در این میان زن جوان برای جلوگیری از تخریب اتاقکش که گفته می‌شود جزو اراضی ملی است، دست به خودسوزی زد و در حال حاضر با ۱۷ درصد سوختگی در بیمارستان بستری است.

ساعتی از تخریب اتاقک و خودسوزی زن جوان نگذشته بود که تعدادی از مسئولان هرمزگان و بندرعباس ازجمله استاندار هرمزگان و دادستان بندرعباس نسبت به این کلیپ واکنش نشان دادند و این اقدام ماموران شهرداری را «نامناسب، نادرست و به دور از تدبیر» عنوان کردند.

دراین باره بیشتر بخوانید؛

ایرنا در این زمینه نوشت: فریدون همتی، استاندار هرمزگان دیشب ساعتی قبل با اطلاع از اتفاق رخ‌داده ازسوی عوامل شهرداری و یگان حفاظت اراضی مسکن با شهردار بندرعباس تماس فوری گرفت و گفت: این اقدام، افکار عمومی را جریحه‌دار کرده و درحالی که می‌شد با برخورد و روش مناسب قانون را درست و صحیح  اجرا  کرد، اوج بی‌تدبیری در این زمینه صورت گرفته است.

همتی اظهارداشت: هرچند در تصرف اراضی ملی نباید اقدام غیرقانونی صورت گیرد، اما نوع رفتار این چند مامور شهرداری و بی‌دقتی و بی‌تدبیری در این زمینه به طور کامل مشهود بود و چهره شهرداری را خدشه دار می کند که بنده به جای عاملان این اتفاق از این خانواده و مردم عذرخواهی می‌کنم.

استاندار هرمزگان ملزم شده تا ضمن دلجویی از این بانوی آبرومند و کودکان آنان، به شکل مقتضی این عمل نادرست را جبران کند و کمیته امداد نیز مشکل مسکن این زن و فرزندانش پیگیری و رفع کند. 

بازرسی کل استان هرمزگان نیز در واکنش به حادثه تخریب منزل این زن سرپرست خانوار، شبانه شهردار و عوامل موضوع برای پاسخگویی فرا خواند و گفت:محض اطلاع از موضوع بازرسی کل استان هرمزگان ضمن ورود قاطعانه و سریع ساعاتی پیش با فراخواندن شبانه شهردار و عوامل دخیل در تخریب جهت پاسخگویی ضمن تذکر شدید به عوامل موضوع دستور رفع مشکل را به قید فوریت صادر شد..

رضا مختاری با انتقاد شدید از حادثه پیش‌آمده در خصوص تخریب منزل زن سرپرست خانوار هرمزگانی افزود: در این خصوص با عوامل و مقصرین موضوع بدون اغماض برخورد قانونی خواهیم داشت.

دراین باره بیشتر بخوانید؛

عیادت رییس کل دادگستری هرمزگان از مصدوم حادثه تخریب در بندرعباس

رییس کل دادگستری استان هرمزگان نیز با حضور در بیمارستان شهید محمدی از مصدوم حادثه تخریب یک منزل مسکونی توسط شهرداری بندرعباس ضمن عیادت از بیمار و با اعضای خانواده وی درجریان روند رسیدگی به وضعیت و مراحل درمان وی قرار گرفت.

علی صالحی در این رابطه تصریح کرد: براساس گزارش مسوولان بیمارستان، روند درمان مصدوم ادامه دارد و کادر درمانی با جدیت از همان دقایق ابتدایی حادثه وارد عمل شده‌اند و به سازمان‌های حمایتی هم دستور قضایی داده شده است که به این خانواده کمک فوری شود.

وی با بیان اینکه همه خدمات بیمارستانی برای فرد مصدوم رایگان خواهد بود و باید طول درمان او نیز به صورت کامل طی شود، تأکید کرد: آنچه در مورد تخریب محل سکونت این خانم در بندرعباس رخ داده و نوع و شیوه عملکرد مسوولان و کارکنان شهرداری و نحوه برخورد با آنچه از سوی آنها غیرقانونی خوانده شده، به طور دقیق در دست بررسی است.

در این میان شهرداری بندرعباس دیشب با انتشار متنی اعلام کرد: منزل این زن در زمین‌های تصرفی ملی ساخته شده بود و ساخت و ساز آن غیر قانونی بوده است. پیش از این، چندین مرتبه به این خانواده تذکر داده شده بود که محل را ترک کنند. زیرا در منطقه غیرمجاز و نا امن که بستر رودخانه بود، اقدام به ساخت این اتاقک کرده بودند.

کد خبر 566392

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha