همزمان با ادامه شمارش آرا در سراسر ایالت‌های آمریکا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد تعداد آرای جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا به مرز ۸۰ میلیون رای رسید.

جو بایدن

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از پایگاه خبری هیل نوشت: جو بایدن پیش از این با اخذ بیش از ۷۰ میلیون رای یک رکورد جدید را در بین نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا برجا گذاشته بود. این رکورد پیش از این در اختیار باراک اوباما با ۶۹.۴ میلیون رای در انتخابات ۲۰۰۸ میلادی بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی آمریکا نیز با کسب بیش از ۷۰ میلیون رای یک رکورد در زمینه بیشترین آرای اخذ شده در بین نامزدهای بازنده انتخابات ریاست جمهوری ثبت کرده است.

همزمان با ادامه شمارش آرا در ایالت‌های کالیفورنیا و نیویورک، بیش از ۱۵۵ میلیون رای تاکنون شمارش شده‌اند. براساس داده‌های خبرگزاری آسوشیتدپرس و وب‌سایت "پروژه انتخابات آمریکا"، میزان مشارکت مردم در این انتخابات تا به این لحظه ۶۵ درصد کل رای‌دهندگان واجد شرایط برآورد شده است که بالاترین میزان مشارکت از سال ۱۹۰۸ میلادی بوده است.

آسوشیتدپرس آرای شمرده شده و قطعی برای بایدن را ۷۹,۵۱۳,۶۹۵ رای و برای ترامپ ۷۳,۶۰۱,۶۴۷ رای اعلام کرده است.

پیشتازی بایدن نسبت به ترامپ نزدیک به شش میلیون رای است اما ترامپ همچنان تاکید دارد که وی پیروز انتخابات سه نوامبر بوده و از قبول شکست در برابر بایدن امتناع کرده است. کمپین ترامپ با ذکر ادعاهای بی‌پایه و اساس چندین شکایت در ایالت‌های کلیدی درخصوص تقلب در انتخابات تنظیم کرده‌ است.

بسیاری از خبرگزاری‌ها بایدن را با کسب ۳۰۶ رای الکترال در مقابل ترامپ با ۲۳۲ رای الکترال پیروز این انتخابات اعلام کرده‌اند.

کد خبر 566366

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha