امین حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور با بیان اینکه از امروز صبح بارش برف بر روی ارتفاعات البرز مرکزی آغاز شده ‌است، گفت: هم اکنون در گیلان و مازندران با بارش باران رو به رو هستیم و بارش باران در سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز تداوم دارد.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، امین حسین نقشینه ضمن اشاره به اینکه برای برخی مناطق شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و خراسان شمالی بارش به صورت باران و برف پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: بارش‌ها امروز در استان گیلان شدت دارد و فردا از سمت غرب کشور یک سامانه بارشی وارد کشور می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: فردا برای نیمه جنوبی آذربایجان‌غربی و شرقی، گیلان، غرب مازندران، غرب سمنان، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان و به طور کلی زاگرس مرکزی، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، غرب اصفهان، چهارمحال ‌و بختیاری، شمال کهگیلویه ‌و بویر احمد، ایلام و نیمه شمالی خوزستان بارش باران پیش‌بینی می‌شود که گاهی همراه با رعد ‌و برق و تند بادهای لحظه‌ای است.

نقشینه با بیان اینکه فردا در ارتفاعات البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و ارتفاعات غرب و شمال غرب بارش برف رخ می‌دهد، افزود: شدت بارش‌ها فردا در لرستان، شمال خوزستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان اتفاق می‌افتد و شنبه فعالیت سامانه بارشی تشدید می‌شود و در مناطق غرب، شمال غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال شرق، سواحل شمال کشور و دامنه‌های جنوبی البرز بارندگی خواهیم داشت.

 وی با اشاره به اینکه در مناطق مستعد در غرب و جنوب غرب ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود، بیان کرد: شدت بارش‌ها شنبه در چهارمحال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، نیمه شمالی کهگیلویه بویر احمد و نیمه شمالی خوزستان خواهد بود و در تهران و البرز هم روز شنبه بارش افزایش پیدا می‌کند.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه یکشنبه در بیشتر مناطق کشور به جزء جنوب شرق بارش باران رخ می‌دهد و بر روی ارتفاعات بارش‌ها به صورت برف خواهد بود، توضیح داد: دوشنبه برای استان‌های شمال غرب، سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه از کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوای در شمال شرق کشور درجه خبر داد و گفت: دمای هوای تا فردا در مناطق سردسیر شمال شرق زیر صفر باقی می‌ماند و از امروز تا ۵ روز آینده دریای خزر مواج است و خلیج فارس هم شنبه مواج می‌شود، همچنین امروز و فردا تنگه هرمز و شرق خلیج فارس متلاطم و مواج پیش‌بینی می‌شود.

 وی متذکر شد: توصیه می‌شود افراد در این ایام در صعود به ارتفاعات احتیاط کنند و حتما با تجهیزات زمستانی این اقدام را انجام دهند و خودروهایی که قصد عبور از مناطق کوهستانی را دارند هم باید مجهز به وسایل زمستانی باشند و همچنین کشاورزان باید تمهیدات لازم را برای جلوگیری از یخ زدگی محصولات خود ایجاد کنند.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در این ایام باید مصرف حامل‌های انرژی مدیریت شود، عنوان کرد: افراد باید از اطراق کردن در حاشیه روردخانه خودداری کنند چرا که احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد و ضمنا بارش برف و کاهش دید در مناطق کوهستانی و گردنه رخ می‌دهد.

کد خبر 566298

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha