اگر از کاخ جهان‌نما، باغ ملی عباس‌آباد و مسجد فرح‌آباد خوب محافظت نشود، خطر خروج از فهرست ملی و جهانی یونسکو این آثار را تهدید می‌کند.

میراث فرهنگی مازندران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، مدیرکل میراث فرهنگی مازندران چهارشنبه ۲۸ آبان با بیان اینکه ساری در سال ۲۰۲۲ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو است بر لزوم معرفی ظرفیت‌هاو جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی، ورزشی و کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های استان باید به عنوان یک پکیج به گردشگران معرفی شود.

سیف‌اله فرزانه مطالبه‌گری برای ارتقای ظرفیت‌ها نظیر حوزه راه‌ها، فرودگاه‌ها و وضعیت بنادر تاکید کرد و افزود: باغ تاریخی عباس‌آباد از ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری استان به شمار می‌رود و اگر خوب محافظت نشود خطر خروج از فهرست یونسکو آن را تهدید می‌کند. متأسفانه میراث فرهنگی در باغ تاریخی عباس‌آباد بهشهر برای ماهانه یک میلیون تومان بهره مالکانه خلع ید می‌شود در حالی که این اثر ثبت جهانی یونسکو است. مسجد فرح‌آباد و کاخ جهان‌نما از دیگر آثار تاریخی استان هستند. برخی می‌خواستند مسجد فرح‌آباد را مصلی کنند ولی ما معتقدیم تاریخ را باید ارتقا بخشید. با توجه به اینکه در حوزه تجارت و تفریحی چیز زیادی نداریم، ۵۰ درصد مدال‌های المپیک مربوط به مازندران است و باید به گردشگری ورزشی، سلامت و غیره توجه کنیم.

علی ماهفروزی، دبیر اجرایی رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ نیز در این نشست با تاکید براینکه برای گردشگری استان باید مسیر و مدلی جدید تعریف کنیم، از راه اندازی دبیرخانه دائمی رویداد ساری ۲۰۲۲ در ساری خبر داد و گفت: برای این رویداد از تمامی کشورهای صاحبنام علاوه بر اعضای اکو دعوت می‌شود. در این رویداد فقط گردشگری مورد توجه نیست بلکه همه بخش‌ها از جمله کشاورزی و غیره اهمیت دارد و گردشگری می‌تواند چهره کشاورزی استان را دگرگون کند.

کد خبر 566068
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha