مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
۰ نفر

موضوع انتقال آب از دریا به استان فارس با حضور مسئولان وزارت نیرو، وزارت صمت، نمایندگان فارس در مجلس و استاندار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتقال آب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، نماینده مردم لامرد و مهر در مجل در این نشست با انتقاد از تعلل در طرح انتقال آب از دریا به جنوب فارس، به تاریخچه این پروژه اشاره کرد و گفت: در پایان دوره قبلی مجلس، موفق به اخذ تمام مجوزهای لازم شدم و حتی مناقصه پروژه نیز برگزار شد اما بعد از آن چندین سال کار متوقف شد تا اینکه در اسفند ۹۷ کلنگ پروژه با حضور سه وزیر و با تبلیغات فراوان به زمین خورد، اما بعد از گذشت نزدیک به دو سال حتی هنوز قرارداد پروژه در هاله‌ای از ابهام باقی مانده و کار متوقف است.

سیدموسی موسوی با اشاره به اهمیت این طرح راهبردی در تأمین مصارف شرب و صنعت افزود: این پروژه قرار بود با ظرفیت ۱۵ میلیون مترمکعب آب اجرا شود تا هم مصارف شرب در شهرستان‌های لامرد و مهر را از منبعی پایدار تأمین کرده و هم نیاز پروژه‌های بزرگ صنعتی به ویژه در منطقه ویژه اقتصادی لامرد را پشتیبانی کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در بخش دیگری از این نشست با اشاره به مشکلات جدی مناطق علامرودشت، خیرگو، چاهورز و بی رم که در رسانه‌ها به غیزانیه فارس مشهور شده است، خواستار تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر این پروژه و تسریع در آبرسانی به این مناطق محروم شد. اعضای حاضر در جلسه به بیان نظرهای خود پرداختند و مقرر شد پروژه انتقال آب از دریا به لامرد و مهر با جدیت دنبال شود و ایمیدرو و شرکت آبفا قرارداد خرید تضمینی با سرمایه‌گذار را امضا کنند.

درباره پروژه آبرسانی به بخش‌های علامرودشت، خیرگو، چاهورز و بی رم نیز مقرر شد به جای اجرای پروژه خط دو آب‌رسانی از سد سلمان که طرحی زمان‌بر و هزینه‌بر است، این مناطق از محل افزایش ظرفیت خط یک (که اکنون موجود است) مشروب شده و برای افزایش حجم آب خط یک نیز پروژه ترمیم و تأمین تجهیزات با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان اجرا شود.

همچنین مقرر شد اعتبار لازم برای انجام مطالعات خط انشعاب از خط یک به مناطق یاد شده تأمین شود و پس از آن پیگیری لازم برای صدور مجوز از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و آغاز عملیات اجرایی پروژه انجام شود.

کد خبر 566033

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha